راه اندازی نخستین سامانه صدور شناسنامه فنی ساختمان کشور در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدجواد نیکبخت با اعلام این خبر گفت: شهرداری اصفهان در راستای اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ابلاغی سال ۹۵ وزارت کشور نسبت به راه‌اندازی «سامانه صدور شناسنامه فنی ساختمان» اقدام کرده است.

او افزود: با توجه به اینکه این فرایند در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک بوده است، مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌صورت برخط از طریق وب‌گاه http://my.sefahan.ir/درخواست خود را برای صدور شناسنامه فنی شهرداری ثبت کنند.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی به‌صورت جداگانه به درخواست مالک شناسنامه فنی صادر می شود، خاطرنشان کرد: مالکان باید پس از ثبت فرم در سامانه، اطلاعاتی که مهندسان طراح درباره مشخصات فنی ساختمان ارایه کرده اند را تأیید کنند.

او ادامه داد: پس از این مرحله، مهندسان ناظر یا ناظر هماهنگ‌کننده ساختمان اطلاعات درج شده را با پرونده‌ای که قبلاً توسط شهرداری صادر شده تطبیق می‌دهد و در مرحله آخر، شهرداری فرم را تأیید کرده و به‌عنوان تاییدیه شناسنامه فنی ساختمان به مالکان تحویل می دهد.

نیکبخت با اعلام اینکه این فرایند برای نخستین بار در کشور در اصفهان اجرا شده است، اظهار کرد: از آنجایی که راهبرد کلان شهرداری اصفهان در چارچوب خدمت‌رسانی و شفافیت، سرعت‌بخشی و غیر حضوری کردن فرآیندها است، امیدواریم راه‌اندازی چنین فرایندهایی موجب رفع نواقص روند فعالیت شهرداری و جلب رضایت شهروندان شود.

او همچنین درخصوص تفاوت سامانه برخط با سامانه اصنو گفت: شناسنامه فنی یکی از بخش‌های جانبی سامانه اصنو است و تمامی خدمات صدور پروانه در آن انجام می‌شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 984943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟