اولتیماتوم قضایی دادستان کوهدشت در پی تعلل احداث سد معشوره

به گزارش رکنا از لرستان؛ افشین خسروی با انتقاد از تعلل در عملیات اجرایی سد معشوره، گفت: اگر روند احداث این سد به بهانه‌های مختلف به‌کندی پیش برود پروندۀ قضایی تشکیل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کوهدشت آب شرب پایدار ندارد، اضافه کرد: آب این شهرستان از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و احداث سد معشوره تنها راه نجات کوهدشت از بحران آب است.

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت تأکید کرد: سال‌های متمادی است که شاهد تعلل در احداث سد معشوره هستیم و وزیر نیرو باید پاسخ‌گوی مردم این شهرستان برای عدم راه‌اندازی این پروژه باشد.

خسروی متذّکر شد: با هرگونه تخلف در برداشت از آب‌های سطحی، زیرزمینی و اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی کوهدشت برخورد قانونی می‌شود.

وی با تأکید به اینکه کشاورزان باید میزان تعیین‌شده برای برداشت از چاه‌های آب کشاورزی را رعایت کنند، بیان کرد: ادارات جهاد کشاورزی و منابع آب موظف شده‌اند که الگوی کشت را در اراضی کوهدشت اجرا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت هشدار داد: پروندۀ قضایی برای کشاورزان متخلف و برای کشت محصولات آب‌بر تشکیل می‌شود و منابع آبی اراضی حاشیۀ رودخانۀ سیمره باید ساماندهی شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

 

کدخبر: 984225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟