مشارکت همگانی در انتخابات با تأمین امنیت روانی جامعه و ایجاد فضای رقابت سالم برای داوطلبان، محقق می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، در همایش چهار هزار نفری مجریان انتخابات در استان اصفهان گفت: به حول قوه الهی، انقلاب ما زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود و منتظران ظهور کسانی هستند که با تمام وجود انقلاب اسلامی را ایجاد و از آن محافظت کردند و آن را به سر منزل مقصود می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه امروز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در جهت برانگیختگی مستضعفان است ادامه داد: اکنون توجه همه معطوف به ایران و ملت ما شده است.

دکتر وحیدی با قدردانی از حضور مردم در تمامی صحنه‌ها افزود: مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مقابل همه توطئه‌ها ایستاده‌ و در همه صحنه‌ها از انقلاب دفاع کرده‌اند و دشمن نمی‌تواند مردم ایران را ناامید کند.

وی با اشاره به نقش آفرینی اصفهانی‌ها در دوران دفاع مقدس افزود: مردم اصفهان با تقدیم ۲۴ هزار شهید دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده به طوری که در یک روز با تشییع بیش از ۳۷۰ شهید از خود گذشتگی و ایثار خود را به همگان نشان دادند.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف این دوره از انتخابات، عنوان کرد: تأمین امنیت روانی جامعه و ایجاد رقابت سالم برای داوطلبان، افزایش مشارکت مردم را به دنبال دارد.

دکتر وحیدی با تأکید بر اینکه امنیت روانی مردم را نباید مخدوش کرد، گفت: دشمن با شایعه سازی قصد بر هم زدن امنیت روانی در جامعه را دارد، اما مردم فریب این توطئه‌ها را نمی‌خورند و بر سر صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

وی در خصوص فراهم بودن زمینه‌های رقابت‌های سالم داوطبان در انتخابات مجلس افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف برای انتخابات مجلس تائید صلاحیت شدند که از این تعداد حدود هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۵۰ پزشک، هزار و ۷۰۰ فرهنگی و معلم، ۴۰۰ قاضی و حقوق دان هستند که این زمینه خوبی برای رقابت سالم فراهم کره است.

وی با بیان اینکه یکی عناصر کلی انتخابات شناخت مردم از نامزد‌ها است، اظهار کرد: این شناخت با معرفی برنامه‌های داوطلبان امکان پذیر است که کانال‌های رادیویی و تلویزیونی نیز در این راستا برنامه ریزی شده است.

وزیر کشور گفت: ۷۳ حزب ملی، ۳۰ حزب استانی و ۲۰ ائتلاف هم اکنون می‌توانند در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

دکتر وحیدی خطاب به مجریان انتخابات هم گفت: مجریان انتخابات مسئولیت سنگین و ارزشمندی دارند و باید زمینه حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی با جلب اعتماد مردم افزایش دهند.

وی گفت: انتخابات نقطه تحول جدیدی برای حرکت رو به جلو است و یکی از جهاد‌ها هم اکنون جهاد مشارکت مردم در انتخابات است و دشمن از این مشارکت می‌ترسد.

وزیر کشور افزود: مردم ما همانگونه که با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که پای‌بند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، اکنون نیز نشان می‌دهند در روز انتخابات نیز در پای صندوق‌های رأی رای حضور خواهند یافت.

وی عنوان کرد: درود بر ملت آگاه ما که حماسه می‌آفرینند و در تمام شرایط به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متعهد هستند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 972856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟