آبیک قابلیت تبدیل شدن به قطب گل محمدی را دارد+فیلم

به گزارش رکنا ازقزوین؛ سید فرید شریعت پناه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای خدمت رسانی به شهروندان و بهبود عبور و مرور شهری و زیبا سازی سیمای شهر، بخش قابل توجهی از معابر پرتردد شهری در قالب نهضت آسفالت بهسازی شد. 

اجرای نهضت آسفالت ریزی معابر شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی
سرپرست شهرداری آبیک بیان کرد: در جهت رفع گلامندی قابل توجه ای  از شهروندان در فرسوده و نامناسب بودن پوشش آسفالت معابر شهری بویژه معابر پرتردد  مدیریت شهری آبیک در زمان  سرپرستی با تامین و تخصصیص ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی نسبت به ترمیم و آسفالت ریزی معابر شهری اقدام شد. 

شریعت پناه  خاطرنشان کرد: محلات کم برخوردار شهری که با تراکم جمعیتی روبرو هستند شامل مسکن ۱۹۲ واحدی مهر ،  شهرک فردوس در قالب نهضت آسفالت بهسازی و مناسب سازی شدند. 

وی  همچنین از تداوم پروژه لکه گیری معابر و نوار های حفاری محلات شهری با مساعد بودن شرایط هوا تا پایان سال خبر داد و افزود: لکه گیری معابر شهری در قالب دو پیمانکار مجزا  در تمامی فصول سال در حال اجرا می باشد. 

وی ادامه داد: بوستان خانواده حدود چهار هکتاری شامل پارکینگ، شهر بازی، بازار سنتی، پیست دوچرخه سواری، آب نما، آلاچیق می‌شود که طی سه ماه اخیر در قالب نهضت آسفالت، ۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه‌ها و خیابان‌ها انجام شده است.

معبر تاریک در آبیک نداریم

وی با بیان اینکه نقطه تاریک در شهر آبیک نداریم و تمام نقاط اعم از پارک ها و خیابان‌ها به روشنایی و پروژکتور مجهز شده است، تصریح کرد: در شهرک خرم حد فاصل منازل مسکونی و کانال راهی وجود داشت که محل فاضلاب شده بود و بوی نامطبوع به خود گرفته بود که این راه را جدول گذاری و کفپوش کردیم و آسفالت آن در اولویت قرار دارد و چراغ هم نصب خواهیم کرد.

سرپرست شهرداری آبیک به جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز این شهر خبر داد و افزود: ۱۵ عدد تانکر ۳۰ هزار لیتری و ۷۰ هزار لیتری خریداری شده و آب تصفیه شده چاه در این تانکرها که پمپ دارد و در زمین دفن می‌شوند وارد و به صورت قطره‌ای فضای سبز آبیاری می‌شود و ۶۵ کنتور آبی که برای آبیاری فضای سبز از آن استفاده می‌شود، حذف می‌شوند و بصورت نمادین در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به همکاری با مخابرات برای اجرای فیبر نوری در شهر آبیک گفت: با اختصاص دو میکروداکت شهرداری، پایش تصویری شهر هم اجرایی می‌شود.

این مسوول در خصوص پروژه هشت ساله فرهنگسرای شهرک فردوس عنوان کرد: در حال حاضر طبقه نخست این فرهنگسرا در حال آماده‌سازی است و سرامیک و تأسیسات و برق در حال انجام است و چهار چشمه سرویس و زمین چمن مصنوعی استاندارد هم احداث شده و کف پوش اطراف فرهنگسرا اجرا شده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شهرداری آبیک بیان کرد: با توجه به مطالبه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک مبنی بر تدابیر لازم برای مسیل و آبراهه ها توضیح داد: مقرر شده مسیرهای شرقی در مهر قدیم و غربی در شهرک قدس هدایت شوند و مسیل مرکزی در خیابان شریعتی را پر کنیم تا از ظرفیت این خیابان به نحو احسن استفاده شود و خیابان طالقانی به خیابان مدنی متصل و از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

شریعت پناهی با اشاره به انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید برای تجهیز بازیگاه کودک و اخذ بلیط از مردم طبق مصوبه شورای شهر آبیک، اضافه کرد: با توجه به وجود مشکل برای بازنگری طرح تفصیلی شهر آبیک در تهران، از کارشناسان دعوت به عمل آمده و در حال بازنگری طرح تفصیلی هستند که با تحقق این مهم، مناطق تجاری شهر بیشتر و مازاد بر تراکم افزایش می‌یابد که پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: با مساعدت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین برای رفع گره زمین‌های ۱۱ هکتاری موسوم به تعاونی مخابرات و برق و ناحیه ۶ شهری در کارگروه ویژه استانی این موضوع بررسی شده و الحاق ۱۸۷ هکتاری آستان قدس هم در حال پیگیری است و طبق توافق، اقدامات لازم انجام می‌شود.

جایگاه دفن زباله و آلاینده ها ساماندهی می شود

وی از ساماندهی جایگاه دفن زباله شهر آبیک در قالب آرماتوربندی و زیرسازی و بتن ریزی و ساخت حوضچه برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی خبر داد و تهدید علیه سلامت شهروندان و به تاکید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک برای تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: در خصوص ساماندهی دستفروشان و وانت بارها با توجه به جلسات متعدد با نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و پلیس راهور و دیگر مسوولان، از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از فعالیت وانت بارها در بلوار امام، بلوار مطهری و خیابان اصلی جلوگیری می‌شود و پنجشنبه بازار هم ساماندهی شده است.

سرپرست شهرداری آبیک با اشاره به جمع‌آوری مغازه‌های کوچه مخابرات قدیم با توجه به گلایه های مردمی از وقوع برخی آسیب‌ها، اظهار کرد: مغازه‌ها تخریب و به بلوار تبدیل شده و گل کاری و درختکاری وسط بلوار هم انجام می‌شود و پس از اجرای طرح فاضلاب، آسفالت مناسب انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه پل رو گذر  راه آهن آبیک به کمال آباد  با ورود شهرداری پس از  ۱۰ سال شروع در مرحل پایانی و بهره برداری قرار گرفت. 

شریعت پناه گفت واقع شدن پروژه‌ رو گذر راه آهن در محدوده شهری آبیک و  به سرانجام نرسیدن این پروژه بعد از یک دهه از شروع آن موجب شد اتمام این پروژه به یک مطالبه عمومی شهرستان تبدیل شود. 

وی افزود :شهرداری آبیک با هدف تسریع در خدمت رسانی به شهروندان و تحقق این مطالبه مردمی و حل گره این پروژه ۱۰ ساله با تعهد تامین مالی ۸۰ میلیارد ریالی و اجرای آسفالت پروژه  شروع و انتظاری می‌رود تا پایان سال مورد بهر ه برداری قرار گیرد. 

IMG_20240124_223955_945

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 966848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟