مانور بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق در همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ علی سهرابی بیدار در آیین افتتاحیه مانور بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق در بلوار ارتش ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و تسلیت شهادت هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه(س) بود، که شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست.

وی با بیان اینکه همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و با خدمت‌رسانی به مردم در مسیر شهدا گام برداریم، افزود: در راستای خدمت‌رسانی به مردم،مانور بزرگ ترکیبی و اقدام جهادی بازسازی شبکه‌های توزیع برق با حضور اکیپ‌های عملیاتی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه محل اجرای مانور در محدوده شهری است، گفت: در این مانور اقدامات همزمان در بخش‌های فشار متوسط، فشار ضعیف و پست‌های توزیع صورت می‌گیرد و یکی از بزرگ‌ترین مانورهای شرکت توزیع برق استان است.

وی ادامه داد: این مانور با حضور ۳۲ اکیپ عملیاتی از نیروهای شرکت توزیع استان همدان، استان‌های معین (کردستان، کرمانشاه و لرستان)، پیمانکاران و ۱۵ اکیپ همیار و پشتیبانی انجام می‌شود.

سهرابی بیدار با اشاره به جابجایی و اصلاح و بهینه سازی ۱٫۲ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت دومداره در این مانور گفت: اصلاح و جابجایی پنج دستگاه پست توزیع عمومی، اصلاح و بهینه‌سازی و احداث بیش از یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف با سناریوی خاموشی صفر در اقدام عملیاتی جهادی انجام شد.

وی افزود: در این اقدام مشترکین از طریق یک دستگاه پست ۲۰ کیلوولت سیار و ۳ دستگاه ژنراتور برق‌دار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: این حجم از اقدامات در مدت زمان حداکثر ۶ ساعت انجام می‌شود که در حالت عادی انجام این پروژه حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز کاری طول می‌کشید و موجب اعمال ۴ ساعت خاموشی روزانه به مشترکین می‌شد.

وی افزود: با توجه به بار ترافیکی محدوده مانور، اجرای این عملیات در روز جمعه که مسیر دارای بار ترافیکی کمتری است برنامه‌ریزی شد.

سهرابی‌بیدار بیان کرد: در این مانور معضل ورودی شهر همدان از محور غرب کشور که سالیان سال به دلیل مشکلات اجرایی باقی مانده بود، برطرف می‌شود و از نظر پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن حائز اهمیت است.

کدخبر: 962370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟