حضور پرشور در انتخابات ضربه محکمی به دشمنان است

به گزارش رکنا از اصفهان؛روز دوشنبه مورخ 11 دی ماه 1402جلسه مسئولین پایگاه های بسیج ادارات کل حوزه شهید رجایی در محل سالن شهدای اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مرتضی حاجی کاظمی مدیر کل،دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان و همچنین سرهنگ نوری‌پور معاون فرهنگی سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور، سرهنگ پاسدار احسان اله رضاپور، فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و اعضای شورای حوزه بسیج ادارات کل شهید رجایی و فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات کل استان اصفهان همراه بود با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و هفته مقاومت و هم فکری درخصوص مباحث جاری حوزه و پایگاه ها برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ نوری‌پور، معاون فرهنگی سازمان بسیج ادارات وکارمندان کشور، در این گردهمایی، با گرامیداشت روز نهم دی‌ماه روز بصیرت با ولایت، که یکی از روزهای تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: طبق گفته‌های مقام معظم رهبری حضور حداکثری و همگانی مردم در انتخابات یکی از تیرهایی است که در قلب دشمنان فرو می‌رود، در این انتخابات حضور خانواده‌ها و کارکنان ادارات مختلف، باید پررنگ باشد، چرا که این اقدام میتواند ضربه محکمی به دشمنان بزند.

دشمن در حال تلاش بیهوده است

بنیمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه اعضای عضو بسیج  دارای شخصیت دوگانه اجتماعی- اداری و نظامی هستند، افزود: ماده یک قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، اشاره می‌کند که دادگاه‌های نظامی به جرایم خاص نیروهای نظامی (کارکنان ستادکل نیروهای مسلح، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی، کارکنان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و نیروهای وابسته و اعضای بسیج سپاه پاسداران) رسیدگی می‌کند، بنابراین بر اساس جایگاه‌های نیروهای مسلح و بر اساس قوانین تاکید شده نیروهای نظامی و انتظامی از فعالیت در حوزه سیاسی و انتخاباتی ممنوع هستند، بسیج باید الگوی نظم و رعایت قوانین باشد.

سرهنگ پاسدار احسان اله رضاپور، فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (ص)، هفته مقاومت و شهادت حاج قاسم و همچنین حاج احمدکاظمی، اظهار کرد: خوشبختانه در سطح ادارات استان اصفهان، افرادی مسئولیت‌پذیر و بسیجی قرار دارند، مقام زن و مادر باید در همه ادارات گرامی داشته شود، ادارات باید بکوشند و در راستای جهاد تبیین و مشارکت حداکثری بانوان در انتخابات تلاش کنند.

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اعلام اینکه برخی اتفاقات جهت‌دار هستند، گفت: هوشیار باشید، بسیاری از کارها هدف‌مند انجام می‌شوند، گاهی عده‌ای از افراد کارهایی میکنند که به نظام ضربه بزنند و ما اگر انتخابات قوی نداشته باشیم نظام ضعیفی خواهیم داشت و نتیجه‌گیری و پاسخ‌گویی به مردم ضعیف خواهد شد. مسئولان باید در خصوص دستاوردهای انقلاب  تلاش کنند.

 پشتیبانی از نیروهای مولد جامعه، هدف اصلی سازمان تأمین اجتماعی

همچنین مرتضی حاجی کاظمی مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، در این همایش اظهار کرد: متاسفانه جنایت‌های دشمنان که در بسیاری از مواقع پنهان بود، اکنون عریان انجام می‌شود البته دشمنان دیگر چاره‌ای ندارند، چرا که اعتراف به شکست در این جبهه یعنی باید از خیلی مسائل دست بکشند و کارهایی جایگزین آن‌ها را انجام دهند. طبق فرمایشات رهبری در سال‌های گذشته ما چاره‌ای جز اینکه کاری کنیم تا دشمن نا امید شود، نداریم. دشمنان تا حدودی پذیرفته‌اند نفوذ در میان این جمعیت با بصیرت آسان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که یکی از اهداف عالی‌ آن پشتیبانی از نیروهای مولد جامعه هست، افزود:  شرکای اجتماعی این سازمان کارگران و کارفرمایان و دولت هستند و اعتبارات و بودجه سازمان باید از محل حق بیمه‌هایی که دریافت می‌شود و سرمایه‌گذاری‌ها تامین شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، سازمان تامین اجتماعی را به بودجه دولتی متکی ندانست و گفت: این سازمان بسیاری از وظایفی که در حال ایفا است، وظایف حاکمیتی خواهد بود، البته ما سه نقش حمایتی داریم، از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت یعنی افراد بازمانده‌ای که نان آور خانواده‌ خود را از دست می‌دهند و تحت پوشش ما هستند.

وی درخصوص فعالیت‌های این سازمان، تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت سازمان تامین اجتماعی درمان است که به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم ارائه درمان می‌کند و اکثر بیمه شده‌ها از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌کنند و گاهی خرید راهبردی درمانی وجود دارد که به بیمه شدگان ارائه می‌شود. با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد،مقام معظم رهبری نظام جامع تامین اجتماعی را ابلاغ کردند که یکی از مهم‌ترین اجزای آن سازمان تامین اجتماعی است.

حاجی کاظمی، با اشاره به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی،  توضیح داد: این سازمان با جمعیتی بالای ۴۵ میلیون نفر و ۵۲ درصد افراد تحت پوشش در کشور و در استان اصفهان با جمعیتی بالای ۶۷ درصد جامعه نزدیک به ۳ میلیون ۷۰۰ هزار نفر  از جمعیت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری، افراد را تحت پوشش دارد.

وی در پایان صحبت‌های خود، اضافه کرد: آن نظام جامع که رهبری، سیاست‌های آن را ابلاغ کردند و همه قوا وظیفه دارند که به آن بپردازند تا به صورت گسترده اتفاق بیفتد، نهایت یک موضوع رفاه اجتماعی برای مردم است که می‌توانند به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنند، البته جای امید است، زیرا یکی از ابزارهایی که می‌توانند این کار را انجام دهد سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

 سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار درمان در کشور

در ادامه دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به اینکه حدود۷۰ درصد جمعیت استان اصفهان، بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: این آمار یعنی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. دقیقاً ما به همین تعداد افرادی که داریم، مخاطبشان در حوزه درمان قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان ۳ بیمارستان بزرگ به ظرفیت ۹۰۰ تخت و ۲۸ درمانگاه داریم، افزود:  همچنین در حوزه خدمات بستری، پاراکلینیک و سرپایی که شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی و رادیولوژی می‌شود، به مردم به صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنیم. در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ میلیون خدمات سرپایی در حوزه سازمان تامین اجتماعی داشتیم که این آمار حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد خدمات استان را شامل می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد:  در سال گذشته ۸۰ هزار مورد بستری و ۴۸ هزار مورد عمل جراحی داشتیم که تقریباً این ارقام ۱۵درصد اعمال جراحی استان قلمداد می‌شود و با وجود ۹۰۰ تخت حجم قابل توجهی است که نشانه گردش کار گسترده‌ای خواهد بود که در سازمان تامین اجتماعی اتفاق می‌افتد. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با همت همکاران حدود ۱۸ درصد پیشرفت ارائه خدماتی داشتیم، البته با وجود این آمار تنها در شش ماهه نخست امسال هم در حوزه بستری حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشتیم که جای امیدواری دارد.

وی ادامه داد:  سال گذشته در استان اصفهان حدود ۴ هزار میلیارد تومان فقط خرید خدمت از حدود ۷۰ بیمارستان و ۴ هزار موسسه انجام شده که این خدمات مجموعه‌ای از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به مخاطبان خودش ارائه می‌دهد. پیش بینی داریم امسال هزینه‌های این سازمان ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و حدود ۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه درمان در استان اصفهان استفاده خواهیم کرد، امیدواریم که این هزینه جذب و در نهایت برای بیمه شدگان هزینه شود.

گفتنی است در پایان این جلسه و به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام زن،از بانوان مکرمه حاضر در جلسه با اهدای گل تجلیل بعمل آمد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 960300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟