برگزاری مانور دورمیزی در یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ جواد ذاکر، مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به ضرورت آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله، روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم، در تقویم رسمی کشور، «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» نامگذاری شده‌است.

وی افزود: این نامگذاری فرصتی را فراهم کرد تا هر ساله با برگزاری برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ترویجی متنوع طی یک هفته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند 10 هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه و کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی فراهم شود.

ذاکر ابراز کرد: در همین راستا مانور دور میزی با محوریت بررسی و ارزیابی سیستم های ارتباطی به ویژه بی سیم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، میزان آشنایی مدیران با این سیستم ها و سرعت پاسخگویی مسولین مربوطه، برگزار شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه در زمان بحران، یکی از اصول بسیار مهم، بحث ارتباط است، خاطرنشان کرد: در مانور نامبرده و در قالب تکمیل پرسش نامه، میزان آمادکی ادارات در زمان بحران مورد ارزیابی قرار گرفت.

یزد/سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 959695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟