مشارکت بیش از 190 هزار یزدی در پویش ملی سلامت

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛‌ دکتر محمد علی اوزی نژاد با اعلام این خبر افزود: پویش ملی سلامت از تاریخ ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در استان یزد همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و تمامی افراد  ۱۸ سال به  بالا و زنان باردار در تمامی گروههای سنی از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی می شوند و آموزش های خود مراقبتی را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: چهار بیماری دیابت،  فشارخون بالا، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین علل مرگ ومیر ناشی از بیماریهای غیر واگیر را افزایش می دهند، بنابراین شناسایی  بیماران دیابتی و فشار خون و همچنین مراقبت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: بیماری های غیر واگیر مسئول ۷۶ درصد از کل بار بیماریها در ایران  است. افزایش  شیوع بیماریهای غیر واگیر و ماهیت مزمن، پیشرونده و ناتوان کننده آن باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای می شوند و متاسفانه نیروی مولد جوامع را به طور مستقیم در معرض خطر مرگ ومیر، معلولیت و ناتوانی قرار می دهند.

وی ادامه داد:درمان بیماریهای غیرواگیر به دلیل هزینه های بالا منجر به هزینه های کمرشکن سلامت و ایجاد فقر می شود لذا این بیماریها از مهم ترین موانع توسعه کشورها هستند.

دکتر اوزی نژاد از کلیه شهروندان بالای ۱۸ سال درخواست کرد جهت شرکت در این پویش به نزدیکترین مرکز جامع سلامت،پایگاه های سلامت و خانه بهداشت مراجعه نمایند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 955462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟