معرفی ۲ زنجیره ارزش «گل محمدی» و «شیلات» در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در بازدید از واحد بسته‌بندی و فراوری ماهان پروتئین سفیدکوه، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که کمتر در استان به آن توجه شده و مغفول مانده است بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم روند خوبی گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳ واحد در دولت سیزدهم، گفت: پنج واحد نیز تا دهه فجر سال جاری در استان به افتتاح می‌رسند؛ اما نکته مهم این است از این واحدها حمایت شود تا بتوانند به کارشان ادامه بدهند و به حداکثر ظرفیت شأن دست پیدا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، یادآور شد: امیدواریم با مجموعه اقدامات و توسعه فعالیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخشی از مشکل اشتغال استان حل شود و به سمت زنجیره‌های تولید و ارزش‌افزوده پیش برویم.

شاهرخی، ادامه داد: هر چقدر این واحدها تقویت شوند قطعاً ارزآوری بیشتر و بهتری را به دنبال خواهند داشت و به اقتصاد و اشتغال استان کمک خواهند کرد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری در وزارت جهاد کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش است که به‌تبع در لرستان نیز این مهم موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: خوشبختانه در لرستان دوزنجیره ارزش «گل محمدی» و «شیلات» در بخش کشاورزی معرفی شده است و درصد هستیم تا با جذب و ورود سرمایه‌گذار بتوانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این حوزه‌ها تقویت کنیم و به سطح ایده‌آلی دست پیدا کنیم.

 

مهدی زکی پور/ لرستان 

کدخبر: 952995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟