حجم ویدیو: 11.35M | مدت زمان ویدیو: 00:02:34

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ استاندار یزد گفت: این سامانه برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان یزدی طراحی شده و قرار است با همکاری مردم، بازوی توانمند دولت در برخورد با متخلفان در بازار باشد.

فاطمی با اشاره به اینکه در مسئله تنظیم بازار و کنترل بر قیمت ها، تعداد بازرسان دستگاه‌های متولی محدود است و زمان بازرسی‌ها طولانی می‌شود، گفت: در بحث مردمی سازی دولت، یکی از عرصه‌ها مردمی سازی نظارت بود که با رونمایی از سامانه سمن این کار در یزد اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون با رونمایی از سامانه مردمی نظارت بر بازار، بجای اینکه ۱۰۰ بازرس داشته باشیم می‌توانیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار بازرس داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم گفت: همه مغازه‌های استان یزد صاحب بارکد می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از بارکد خوان تلفن همراه خود اطلاعات مغازه را دریافت و قیمت کالا‌ها را با قیمت مصوب مقایسه کنند.

پاکدل افزود: اگر مردم تخلفی، چون گرانفروشی مشاهده کردند می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. سامانه هوشمند عمل می‌کند و گزارش ناظر مردمی به بازرس منطقه اعلام می‌شود و پس از بازدید میدانی، گزارش تخلف، مستقیم به سامانه تعزیرات وصل می شود.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 951348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟