روز شلوغ افتتاح‌ها در اصفهان/ کلنگ زنی 3 بازار میوه و تره بار در منطقه 14/ سه راهی که دیگر به نام مرگ نیست!

به گزارش  رکنا از اصفهان، شهرداری اصفهان روز چهارشنبه اول آذر، ماه شلوغی را با برگزاری سه رویداد مهم آغاز کرد. بهره‌برداری از خیابان‌های عاشق اصفهانی و ولیعصر(عج) و کلنگ زنی سه بازار میوه در منطقه 14 شهرداری باعث شد این روز به عنوان روزی مهم در مدیریت شهری دوره ششم به چشم بیاید.

تجلیل از خانواده شهداارائه محصولات باکیفیت و ارزان در دستور کار بازارهای میوه

محمد مهدی کریمی منطقه 14 شهرداری اصفهان در این آیین اظهار کرد: ما در راستای تعریف پروژه‌های پیشران توسعه و ارائه خدمات بهتر و در دسترس‌تر وارد این فضا شدیم و تنها منطقه‌ای هستیم که سه نقطه آن دارای بازارهای میوه خواهد شد که کلنگ زنی یکی از این بازارهای میوه به صورت نمادین امروز انجام می‌شود و عملیات اجرایی هر سه به صورت همزمان پیش خواهد رفت.

وی افزود: این نوعی جدید از خدمت رسانی در رابطه با دسترسی‌های آسان به بازارهای میوه با قیمت مناسب و کیفیت خوب است که امیدواریم که این اتفاق در منطقه 14 برای ارائه خدمت به محله‌های مختلف رخ دهد. ما در حوزه بازارهای کوثر تجربه موفقی داشتیم و امیدواریم احداث بازار جدید میوه باعث ایجاد تجربه‌ای خوب در این خصوص شود.

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان در خصوص زمان بازگشایی بازارهای میوه منطقه 14 ابراز امیدواری کرد: تمام تلاش ما بر این است که ساکنان منطقه 14 تا قبل از شروع سال نو طعم شیرین این بازارهای میوه را بچشند.

ماه آور پورهمچنین امیرحسین ماه آور پور مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار وساماندهی مشاغل شهری اصفهان در این آئین اظهار کرد: ایجاد بازارهای میوه و صیفی جات پیرو مصوبات و تاکیدات شورای اسلامی شهر و به منظور تنظیم بازار این محصولات و ارائه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب از ابتدای سال 1402 در دستور کار سازمان میادین قرار گرفت.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: خوشحالیم که همزمان با هفته بسیج در حال کلنگ زنی سومین بازار میوه در منطقه 14 هستیم، که مجموعا برای این سه بازار 27 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. فرم و نوعی که قرار است در منطقه 14 برای بازار میوه اجرا شود فرمی است که امیدواریم در همه مناطق و بازارها اجرایی شود.  در منطقه 5(سپاهان شهر) این نوع بازار میوه اجرا شده و در اواخر همین ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در منطقه 6 محدوده بزرگراه کشوری نیز یک بازار میوه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در جانمایی سه نقطه مدنظر برای بازارهای میوه منطقه 14، محدودیت‌های ترافیکی و توجه به موضوعات شهرسازی رعایت شده است و رعایت اصول بهداشتی در محل بازارها نیز در طراحی‌ها پیش‌بینی شده است.

6 پروژه دیگر در منطقه 14 تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود

همچنین محمد مهدی کریمی مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان در خصوص پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی گفت: جاده مرگ کلیدواژه تلخی است که همه با آن خاطره داریم، مسئولان بارها در همین خصوص مورد مطالبه قرار گرفتند و تعداد زیادی جان خود را از دست دادند و همه مردم که اینجا حاضر هستند با این فضا خاطرات دارند.

خیابان عاشق اصفهانیوی افزود: به دلیل اینکه این جاده خارج از محدوده شهرداری وجود داشت،در چند دهه جاده ای باریک، تاریک و بدون علائم رانندگی بود. لازم بود این جاده هرچه سریع‌تر داخل محدود شهر قرار بگیرد تا مشکلات آن حل شود و مدیریت شهری با همکاری استانداری، فرمانداری و کمسیون ماده 5 در این امر تلاش چشمگیری کردند .

کریمیمدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان ادامه داد: تملکات را شهرداری منطقه و بودجه احداث را شهرداری مرکزی به عهده گرفت و در حال حاضر جاده‌ای به عرض 36 متر و طول 100 متر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین شش هزار متر طول جدول کاری و سه میلیارد تومان هزینه سیم کشی و تیر چراغ برق در این خیابان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کلنگ‌زنی کلانتری حصه، ساماندهی بازار روز حصه، احداث ورزشگاه حصه، افتتاح ورزشگاه در محله امام خمینی(ره)، کلنگ‌زنی پردیس خانواده محوری و محور فرودگاه(زیرگذر) تا پایان سال در منطقه 14 پیش‌بینی شده است.

بهره‌برداری از خیابان‌های جلوان و عاشق اصفهانی نتیجه کنار هم بودن شورا و مردم است

همچنین عباس حاج رسولی‌ها،رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین بهره‌برداری از خیابان‌های ولی عصر و عاشق اصفهانی شرقی اظهار کرد:  اگر مردم و شورا در کنار این پروژه‌ها نبودند هیچوقت به سرانجام نمی رسید هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم در چهارراه عاشق اصفهانی چه ترافیک سنگینی وجود داشت.

وی با بیان اینکه پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی باید پنج سال پیش به بهره‌برداری می‌رسید، افزود: این پروژه در بوروکراسی اداری ماند، اما پس از دوندگی‌های بسیار و تصویب کمیسیون ماده 5 در کمتر از 7 ماه به بهره‌برداری رسید. همچنین در راستای خدمت هرچه بیشتر به مردم خط دو مترو اصفهان با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اولویت اصلی شورای اسلامی شهر اصفهان رسیدگی به مناطق محروم است و همین راستا بزرگ‌ترین خدمت جدا کردن مناطق 7 و 14 بود تا بتوان به صورت متمرکز به مناطق محروم خدمت رسانی کرد.

حاج رسولی هاحاج رسولی‌ها توان اصفهان در اجرای پروژه‌ها را بالا دانست و گفت: در سال جاری هزار پروژه کوچک و بزرگ در شهر اصفهان پیش‌بینی شده است که دو پروژه مهم آن به منطقه 14 اختصاص دارد. همچنین اجرای رینگ چهارم دیگر پروژه مهم شهر اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا و ترافیک اثرگذار است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل جاده جلوان می‌تواند الگوبی برای کشور باشد، خاطر نشان کرد: اگر شهروندان بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند برای اجرای پروژه‌ها و نگهداشت مطلوب شهر هزینه می‌شود نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.

بیش از هزار میلیارد ریال در سه راه مرگ هزینه شد

گفتنی است با توجه به احداث مجتمع مسکونی نگین شهر در نزدیکی محله جلوان حدود 500 خانوار از طریق خیابان ولی عصر (عج) به مرکز شهر اصفهان دسترسی داشتند. اگر خیابان ولی عصر در محدوده منطقه 14 قرار نمی‌گرفت شهرداری نمی‌توانست اقدای برای توسعه این منطقه انجام دهد.

این خیابان با عرض 24 متر و طول 980 متر حدفاصل خیابان عاشق اصفهانی شرقی تا مقابل مجتمع مسکونی نگین شرق است که که ساماندهی این محور در قالب خیابان سازی با آسفالت دو بانده هشت متری، رفیوژ و جدا کننده ترافیکی احداث شد که عملیات اجرایی آسفالت آن به دلیل جابجایی تیرهای برق حدود یک ماه و نیم به تعویق افتاد که با همکاری اداره برق 37 تیر جابجا شد و عملیات بلافاصله صورت گرفت.

این پروژه مجموعا 450 میلیارد ریال هزینه داشت که از این میزان 150 میلیارد ریال هزینه آزادسازی و بقیه آن هزینه عملیات اجرایی بوده ست. برای این پروژه 3 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 3.5 هزار متر مکعب خاک‌ریزی، چهار هزار متر جدول کاری و 95 هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام شده است.

همچنین با پیگیری‌های انجام شده عرض 36 متری خیابان عاشق اصفهانی شرقی به محدوده خدماتی شهرداری الحاق شد و دو باند 12 متری آسفالت و چهار متر رفیوژ میانی در این خیابان احداث شد. در این پروژه 17 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 17 هزار متر مکعب خاک‌ریزی، 6 هزار متر جدول کاری و پنج هزار و 800 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت. 

برای این پروژه مجموعا 600 هزار میلیارد ریال هزینه شد که 400 میلیارد ریال هزینه اجرایی و 200 میلیارد ریال هزینه آزادسازی مسیر خیابان به طول هزار متر و عرض 36 متر بود. همچنین این خیابان روشنایی مناسبی نداشت که این وضعیت بهبود پیدا کرده است و بخشی از معضلات اجتماعی محله با این امر حل خواهد شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 949031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟