دانشگاه بین المللی در ردیف سه دانشگاه جامع برتر کشور

به گزارش رکنا ازقزوین، علی قاسم زاده  در رویداد جام رسانه امید که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) برگزار شدگفت:  دانشگاه بین المللی امام خمینی( ره) یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است که توانسته در ارزیابی های معتبر بین المللی نیز حائز رتبه های برتر و ارزنده شود.

وی افزود: مهم‌ترین پیشرفت هر جامعه، پیشرفت علم و فناوری است و دانشگاه ها بزرگترین مظهر اقتدار، فرهیختگی و فرزانگی جامعه هستند که دانشگاه بین‌المللی امام(ره) هم برای مردم استان قزوین مایه مباهات و افتخار است.

قاسم زاده بیان کرد: در گذشته حدود سه سال مطالبات هیأت علمی پرداخت نشده بود و بخشی از واحدها در حال تعطیلی بود که با ایجاد، تحول خوشبختانه محورهای توسعه دانشگاه جدی گرفته شد. 

وی افزود: احیای خدمات تعطیل شده در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار در سال قبل ۱۰۴ درصد تخصیص بودجه گرفتیم و بدهی ها پرداخت شد. 


وی اضافه کرد:  در این طرح دانشجویان پس از ارائه ایده های نوآورانه و خلاقانه برای شناخت مسائل اجتماعی و فرهنگی، اگر قابلیت راهکار و حل این مسائل را داشته باشند طرح را خریداری می‌کنیم و در واقع شجاعت ایده پردازی به دانشجویان داده می‌شود.


قاسم زاده به افتخارات جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: اخیرا دو افتخار بزرگ نصیب ما شد و در التزام رتبه بندی تایمز هم قرار گرفتیم در حالی که در گذشته رتبه ۱۳۴ در آسیا بودیم که در شان ما نبود اما درآخرین رتبه بندی توانستیم در رده سومین دانشگاههای جامع و نهمین دانشگاههای سراسر کشور قرار گیریم. 

وی بیان کرد: اعتبار رتیه های جهانی برای ما اهمیت دارد و اگر در سطوح جهانی نباشیم از لیست دانشگاههای معتبر خارج می شدیم و امروز در ردیف دانشگاههای بورسیه نیز قرار گرفته ایم. 

IMG_20231123_112024

قاسم زاده اظهارداشت: سند تحول دانشگاه مصوب و حرکت در این مسیر آغاز شده است و یکی دیگر از دستاوردهای این دانشگاه تحول و نواوری به کمک نخبگان دانشگاهی بوده است.

وی بیان کرد: دنبال رقابت در کمیت دانشجو نیستیم بلکه کیفیت برای ما اهمیت دارد و دنبال آن هستیم و در مرجعیت اموزش زبان فارسی الگو باشیم. 

ریئس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) یادآورشد: وارد دانشگاه که شدیم مشکل خوابگاه داشتیم و محیط مشترک خوابگاهی دختران و پسران مشکل ساز بود و ما در اولین گام این خوابگاهها را جدا سازی و پیوست فرهنگی خوابگاهی را اجرا کردیم. 

قاسم زاده بیان کرد: سال قبل ۵ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشتیم که در بودجه امسال ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۱۵ میلیارد تومان آن محقق شده است. 

وی گفت: در بخش رفاهی هم کارهایی شده و برای مسکن  اعضای هییت علمی هم قطعه زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در اسماعیل آباد به اعضا واگذار خواهدشد.

وی گفت: در گذشته ۱۰۰ هکتار زمین دانشگاه به یک شرکت خصوصی برای ساخت بیمارستان و مجتمع گردشگری داده شد و ما همین زمین طرح چشمه نور را تامین کردیم و ۵۰ هکتار زمین با توافق واگذار شد که قراربود امسال افتتاح شود و ۵ هزار محقق جذب آن شوند که این کاراتفاق بزرگی است که زمینه جذب دانشمندان را مهیا می کند. 

وی اضافه کرد: افتتاح چشمه نور دستاورد ارزشمندی خواهد داشت‌ و خوشبختانه ردیف دار شده که تکمیل ان تسریع خواهد شد و در گام اول رشته شتابگر ذرات راه اندازی شده و دنبال تربیت نیروی ماهر هستیم.

قاسم زاده اظهارداشت: با اقدامات انجام شده انقلابی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)رخ داده و شاهد درخشش دانشگاه هستیم و امیدواریم بزودی این دانشگاه پیشران تحول در عرصه های علمی باشد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 948912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟