پلیس راه و راهور فراجا، 2 بال فرشته نجات جان انسان ها / تقدیر از همکاری پلیس راه اصفهان در اجرای پروژه های راه سازی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سردار محمدرضا هاشمی فر در آئین تکریم و معارفه رؤسای پلیس قدیم و جدید پلیس راه و راهور استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم وشهدای عرصه انتظامی به ویژه شهدای پلیس راه و راهور فراجا و شهدای مظلوم مردم غزه و آرزوی طول عمر همراه با سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بیان داشت: همه معتقدیم که امنیت شرط اصلی داشتن یک زندگی سالم اجتماعی است و تحقق امنیت پایدار اجتماعی علاوه بر مشارکت دستگاه ها و آحاد جامعه نیازمند پلیسی مقتدر، هوشمند و با کفایت است .

وی دغدغه اصلی پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران را پاسداری از جان و مال و ناموس مردم عنوان کرد و افزود: مجموعه کارکنان فراجا در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده و حتی جانشان را هم فدا می کنند که شهادت 52 نفر از ماموران پلیس در سال جاری هم گواهی بر این ادعا است.

سردار هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فراجا اولین و مهمترین ارکان حفظ نظم و امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: « فراجا مظهر قدرت حاکمیت است و وظیفه اصلی آن نیز تامین نظم و امنیت فردی، اجتماعی، روحی روانی و اخلاقی در جامعه است.»

سردار هاشمی فر تصریح کرد: امروز کارآمدی، کارآیی، توانمندی و هوشمندی پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و به گونه ای که توانسته امنیت را در دورترین نقطه کشور از دریا، کویر و مرز تا خیابان و جاده و شهر و روستا به بهترین نحو تامین کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به ویژگی های مجموعه پلیس راه و راهور فراجا پرداخت و آنها را به عنوان دو بال فرشته نجات جان انسان ها توصیف کرد و اظهار داشت: مصداق بارز این توصیف آیه 32 سوره مائده است که می فرماید: « هرکس جان یک نفر را نجات دهد مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.»

این مقام انتظامی با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در حوزه حمل و نقل بار و مسافر، ویژگی چهار راه و ترانزیت بودن کشور و تردد روزانه بیش از یک میلیون خودرو در جاده های استان گفت: قطعاً اگر تلاش شبانه روزی خادمان ملت در پلیس راه و راهور نبود امنیت و ایمنی جاده ها و راه های شهری و برونشهری محقق نمی شد.

سردار هاشمی فر، شناخت حوزه، تحلیل دقیق از تخلفات و حوادث جاده ای به منظوربهره وری درست از توان و امکانات با مسئولیت سازی برای دستگاه ها در راستای کاهش تصادفات فوتی، حفظ وضعیت موجود و تلاش برای ارتقای آن ، نقش محوری در زمینه آگاهی بخشی به جامعه با استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک در بین مجموعه رانندگان را از جمله انتظارات از پلیس راه استان در دوره جدید عنوان کرد.

وی به انتظارات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگاه های برون سازمانی پرداخت و اظهار داشت: احصاء نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی آنها خصوصاً در محورهایی که دارای افزایش تصادفات فوتی و جرحی و خسارتی هستند و همچنین همکاری در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان مورد تاکید ما است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر در حوزه زیرساخت و رفع نواقصی که وجود دارد اقدام اساسی صورت گیرد می توانیم یک تردد ایمن و سالم را برای آحاد جامعه فراهم کنیم.

وی همچنین نوع تصادفات و حوادثی که در محورهای روستایی استان رخ می دهند را تلنگری برای مجموعه پلیس راه و هم سایر مجموعه های مرتبط همچون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و گفت: بایستی توجه ویژه ای به این حوزه شود، بستر های لازم فراهم شده، نواقص را احصاء کرده و با کمک و مشارکت مردم حاشیه جاده های روستایی انشاء الله یک اقدام جهادی را در نیمه دوم سال شاهد باشیم.

سردار هاشمی فر در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های دوره 3 ساله سرهنگ "اصغر زارع" در سمت رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و مجموعه کارکنان این پلیس سرهنگ" علی مولوی" را به عنوان رئیس جدید پلیس راه استان اصفهان معرفی و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، سرهنگ علی مولوی، پیش از این به عنوان رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان مشغول خدمت بود که به پیشنهاد فرمانده انتظامی استان و با حکم فرمانده کل انتظامی کشور به سمت رئیس پلیس راه استان منصوب شد.

تقدیر از همکاری پلیس راه اصفهان در اجرای پروژه های راه سازی

فرزاد دادخواهمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از همکاری پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اجرای پروژه های راه سازی قدردانی کرد.

فرزاد دادخواه در آئین تکریم و معارفه رؤسای پلیس قدیم و جدید پلیس راه و راهور استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم فلسطین و آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اصفهان با اقلیم ویژه و شرایط خاص در زمینه تردد و ترافیک، حجم بالای حمل و نقل بار و مسافر و تردد روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار خودرو در راه های اصلی استان و پروژه های متعدد از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است.

وی سپس از همکاری پلیس راه در اجرای پروژه های راه سازی قدردانی کرد و گفت: در سال جاری بالغ بر 840 ردیف پروژه در دستور قرار گرفت که به عنوان نمونه 34 زیرگذر در استان اصفهان در حال اجراست و برای انجام این پروژه ها نیازمند همکاری مجموعه پلیس راه استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: روکش راه ها و پروژه اصلاح نقاط پرتصادف و آموزش ها، اقدامات در حوزه حمل و نقل در جای جای استان هم از دیگر فعالیت هایی است که در کنار عزیزان پلیس راه انجام می شود آنها به عنوان یار و یاور ما بوده و انصافاً بخش عمده ای از زحمات ما در اجرای پروژه ها بر دوش این عزیزان بوده و هست که جای تقدیر و تشکر دارد.

دادخواه ، خوش اخلاقی، چهره بشاش، پاسخگو بودن در اوج بحران های طبیعی را از ویژگی های سرهنگ زارع عنوان کرد و اظهار داشت: وی انصافاً تیم خوبی را در پلیس راه استان تشکیل داده بود و این همفکری، همراهی و ارتباط صمیمانه ای که داشتند کمک کرد که ما بتوانیم به کاهش حوادث و اینکه کمتر کسی در راه ها کشته شود و خانواده ای بی سرپرست نشود کمک کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: به سرهنگ "مولوی" هم تبریک می گویم و برای وی در سمت جدیدشان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همچنان این روند همکاری و همراهی بین مجموعه راهداری و پلیس راه در دوره وی نیز تداوم داشته باشد.

توسعه سامانه های هوشمند در پاسگاه های پلیس راه استان اصفهان

سرهنگ مولویرئیس پلیس راه جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان، توسعه سامانه های هوشمند در تمامی پاسگاه های پلیس راه استان را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد.

سرهنگ علی مولوی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان شاه راه و چهار راه اصلی کشور محسوب می شود و 9 درصد از راه های اصلی کشور مربوط به این استان است.

وی افزود: وجود 12 هزار کیلومتر راه مواصلاتی و همسایگی با 9 استان کشور، وجود جاذبه های گردشگری و صنایع مادر و سایر ویژگی های منحصر به فرد این استان را از استان های دیگر متمایز کرده و می طلبد که مدیریت خوب و مقتدری ب ر راه های استان انجام شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان آموزش و مهارت افزایی کارکنان، اجرای طرح های ویژه در جهت کاهش حوادث جاده ای تصادفات فوتی، توسعه سامانه های هوشمند در همه پاسگاه های پلیس راه های استان و همچنین ارتقای فرهنگ ترافیک با استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و راهوران محله و توجه ویژه به جاده های روستایی که سهم زیادی در افزایش تصادفات راه های برونشهری دارند را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد.

سرهنگ مولوی خاطر نشان کرد: امیدوارم با همکاری و همراهی و همدلی سایر سازمان ها و دستگاه ها بتوانم از عهده این مسئولیت به خوبی برآییم و انشاء الله مجموعه اقدامات در این پلیس راه زمینه کسب رضایتمندی مردم که در امتداد رضایت پروردگار است را فراهم آورد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از سرهنگ "زارع" که زحمات و تلاش های  زیادی در پلیس راه استان کشیده و طرح های وی به عنوان الگو در استان های دیگر کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته است تقدیر و تشکر کنم و آرزوی موفقیت در سمت جدید در پلیس راهور استان را برای وی دارم.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 942334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟