نسل سرافراز و قهرمان ما دانش آموزان و معلمان شهید هستند

به گزارش رکنا از لرستان؛ رضا عزتی صبح امروز در اجلاسیه  ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: هویت و شناسنامه آموزش و پرورش لرستان ، شهدای دانش آموز و معلم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در این اجلاسیه آمده‌ایم تا یاد کنیم از قهرمانان بی‌ادعایی که با لبیک به ندای ملکوتی مولای خویش با یزیدیان زمان به ستیز برخاستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه صف استوار این قهرمانان راه جهاد و شهادت صفی طولانی است، افزود: صفی که که علمدارانی چون شهید رضا چگنی، حمید بهرامی، شهید میرشاکی و سرور شهیدان حاج قاسم سلیمانی پیشگام آن هستند.

وی با اشاره به اینکه تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و هزاران جانباز جنگ تحمیلی نشان دهنده این است که این قشر با اهدای جان و اعضای بدن خود طلایه داران و حافظان اسلام و انقلاب بوده اند،اظهار داشت:شهدای دانش آموز و معلم با ایثار و از خودگذشتگی،فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دادند.

عزتی اظهار داشت:  آموزش و پرورش لرستان ۱۱۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ که یک ششم از کل شهدای لرستان مربوط به این حوزه است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش لرستان تلاش می شود فرهنگ ایثار و شهادت سرلوحه برنامه ها قرار گیرد، گفت: کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری، کسب عنوان دستگاه اجرایی برتر برای آموزش و پرورش لرستان در جشنواره شهید رجایی و کسب صدها موفقیت در عرصه های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی در سایه ترویج روحیه ایثار و شهادت حاصل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان کرد: انتظار می رود همه مدیران، معلمان و مربیان کلاس های درس خود را مزین به اخلاق معنوی شهدا کنند و دانش آموزانی در تراز اهداف نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند.

لرستان ۹۰۵ شهید دانش آموز و ۱۹۵ شهید فرهنگی دارد که این اجلاسیه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا با حضور خانواده های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموز استان لرستان در حال برگزاری است.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 939273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟