آغاز تخلیه مسکن مهرهای نا ایمن در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، در پی گزارشات معاون عمرانی استاندار سمنان در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور و دستور فوری وزیر کشور، تخلیه  ۳۳۶ خانوار ساکن در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی مسکن مهر سمنان آغاز شد.

دستور تخلیه در شرایطی صادر شد که قطعات ۲۳ و ۲۴  مسکن مهر سمنان به علت نبود ایمنی و استحکام بنا و نشست ساختمان، نا ایمن تشخیص داده شد.

10258510_599

احمد وحیدی وزیر کشور در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور پس از ارائه گزارش معاونت عمرانی استانداری سمنان درباره احتمال بروز حادثه‌ای شبیه متروپل در بخشی از مسکن مهر شهر سمنان، ضمن اعلام دستور صریح تخلیه این واحد‌های مسکونی، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی وزارت کشور خواست تا ضمن پیگیری حقوقی موضوع  نسبت به برخورد و دریافت پاسخ از سازندگان متخلف این ساختمان ها اقدام گردد.

وی تاکید کرد: متخلفان ساخت این مجتمع‌ها از هر دستگاهی که باشند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و خسارات وارده را بپردازند. 

وزیر کشور با بیان اینکه ممکن است در واحدهای نهضت ملی مسکن که شخصی‌سازی می‌شود هم چنین مواردی تکرار شود، تصریح کرد: گزارشی برای شورای نهضت ملی مسکن ارسال شود و وزارت راه وشهرسازی هم نظارت بر ساخت این واحدها را افزایش دهد تا از بروز فاجعه جلوگیری شود.

با این دستور ، تخلیه فوری این واحدها آغاز و معاون عمرانی استاندار سمنان از حمایت از مالکان خسارت دیده مسکن‌های مهر نا ایمن برای تخلیه این خانه‌ها و ساخت منازل جدید خبر داد.

169226423

بنا به گفته محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پرداخت سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه به هر یک از ۳۳۶ خانوار ساکن در این بلوک‌های ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر از جمله اقدامات برای ساماندهی این موضوع بوده است.

حمیدی گفت: به هر یک از مالکان واحد‌های ناایمن مسکن مهر سمنان علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه، زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت پرداخت می‌شود.

وی افزود: زمین درنظرگرفته شده برای ساخت خانه برای مالکان واحد‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، زمین مجاور دانشگاه پیام‌نور است.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 937033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟