لرستان در رده دوم تولید عناب در کشور

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در اینباره بیان کرد:  سطح زیر کشت عناب در استان، 90  هکتار است و این در حالی است که از این میزان، 50 هکتار از باغستان ها در شهرستان الیگودرز قرار دارد، که این امر لزوم توسعه کشت و تولید محصولات جانبی از جمله ایجاد صنایع تکمیلی را دو چندان می نماید.

وی تصریح کرد: تولید این محصول طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که سالیانه حدود 45 تن عناب در استان برداشت می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: منطقه بزنوید الیگودرز به دلیل داشتن عنابستان های باصفا معروف است و در این فصل بخش زیادی از عناب تازه بازار را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: هدف‌گذاری ما شناسایی اراضی مستعد آبی و دیم برای کشت عناب است. بنا داریم بر این اساس گونه های خوب اصلاح شده سازگار وارد کنیم و در کنار آن از گونه های منطقه نیز استفاده نماییم. 

شاهرخی گفت: بزرگترین چالش در زمینه کاشت عناب؛ عدم وجود بازار ثابت است و همین امر باعث شده است تا فروش محصول به سختی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: باتوجه به دانش بومی، کشاورزان در کشت و کار عناب معمولا از کوددامی استفاده می‌کنند و کودهای شیمیایی به کار نمی‌برند به همین دلیل از نظر سلامت هم محصول بسیار سالمی است.

شاهرخی عنوان کرد: میوه عناب سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص بی شماری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان درباره خواص این میوه گفت: عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۳۶.۷۴ در عناب تازه و ۷۱.۷۷ درصد عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد و به صورت تازه و خشک مصرف می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 936257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟