به گزارش رکنا از گلستان ؛ عبدالله آقا علیخانی در گفتگو با خبرنگار رکنا بیان کرد : لایروبی یکی از راه‌حل‌های موقت است؛ راه حلی که می‌تواند در کوتاه‌مدت و در شرایط خوشبینانه سه تا چهار سال موثر باشد ولی نباید به همین راهکار بسنده کرد بلکه لازم است متناسب با شرایط و نیاز منطقه و بر اساس ظرفیت‌های طبیعی هر بخش، اقدامات احیا، برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

مدیر کل بازرسی گلستان  افزود : برای  اجرای لایروبی خلیج گرگان 500میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بتوان فرصتی برای اقداماتی از جمله پمپاژ وجلوگیری از تخلیه پساب صنعتی درخلیج  انجام اگر این موارد اجرای نشود عملا این هزینه را به دست آب داده ایم.

وی بیان کرد : محیط زیست خط قرمز سازمان ماست و هر مدیر در این زمینه کوتاهی کند شدیدا با ان برخورد قانونی خواهیم کرد 

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

 

آقا علیخانی در پایان گفتگو به آسیب‌شناسی گلوگاه‌های فساد و اقداماتی که تا کنون در سازمان بازرسی  داشته‌اند پرداخت و مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز فساد را «شناسایی و رفع گلوگاه‌های فساد» خواند اگرچه ارزیابی ریسک فساد همه فرایندها یک موضوع سنگین و زمان‌بر است، اما یکی از مؤثرترین راه‌هاست.

 بیش از 1000 هزار مورد شکایت مردمی در 6 ماهه اول امسال از دستگاه اجرای ثبت شده انجام شد که از شکایات مطروحه 900 مورد آن غیرمستند بود 

کرامتی /گلستان

 

 

کدخبر: 935875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟