طرح‌های پلیس راه اصفهان الگوی کشور شد / برخورد با خرده فروشان مواد مخدر 5 برابر شد/ کشف 2.5 تن مواد مخدر در یک ماه و نیم گذشته
حجم ویدیو: 38.04M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سردار حمید علینقیان‌پور در نشست خبری نیروی انتظامی استان اصفهان با اصحاب رسانه ضمن زنده نگه داشتن یاد شهدا اظهار کرد: با توجه به حجم جرائم سایبری و اینکه حجم بزرگی از خلافکاران مسیر خلاف خود را به سمت جرائم سایبری برده‌اند و از آن مسیر اقدام می‌کنند، خیلی راحت کنار کولر یا شومینه خود می‌نشینند و از طریق فضای مجازی تخلفات خود را انجام می‌دهند و جلوگیری از این تخلفات به سواد رسانه‌ای مخاطب بستگی دارد که بتوانند از تله گذاشته شده به خوبی بگذرند و از این جهت پلیس فتا اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در ایام اخیر از لحاظ کمی و کیفی تمرکز ویژه‌ای روی پلیس فتا گذاشتیم که بتوانیم چند قدم جلوتر از متخلفان فضای سایبر را در دست بگیریم، افزود: در سه ماه و نیم گذشته صد‌ها مورد سایت مجرمانه در فضای مجازی توسط همکاران من شناسایی و تشکیل پرونده قضایی شده است. این صد پرونده که گفته می‌شود از رصد هزاران پرونده و مورد و فضا و سایت در فضای مجازی که به صورت مجرمانه فعالیت می‌کنند، به دست می‌آید. همچنین هزاران سایت مجرمانه با حکم مراجع قضایی مسدود شد که عمدتاً مرتکب جرائمی مثل کلاهبرداری، فروش اجرام غیرمجاز نظیر دارو‌های غیرمجاز، مواد مخدر، اسلحه و غیره شدند.

سردار علینقیان پورفرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در کنار آن اقدامات آموزشی و ایجابی نیز پیگیری شده است که به صورت آموزش‌های تخصصی و نظارت‌های گسترده به واحد‌های صنفی اینترنتی در فضای مجازی و همچنین ارائه آموزش‌های عمومی با موضوع مسائل آسیب‌های اجتماعی با تولید و انتشار محتوای آموزشی پیشگیرانه به صورت گسترده در بستر فضای مجازی توسط پلیس فتای انتظامی استان اصفهان انجام شده است. همچنین پاسخگویی و انجام مشاوره فنی و تخصصی به بالغ بر ۱۰ هزار نفر از شهروندان که صورت حضوری، تلفنی و مجازی مشاوره حقوقی و امنیتی در موضوعات سایبری توسط پلیس فتا صورت پذیرفت.

کاهش سرقت برای ما مورد قبول نیست

علینقیان‌پور در خصوص پلیس آگاهی اضافه کرد: با توجه به ضرورت کنترل مجرمان و ایجاد امنیت و احساس امنیت در جامعه و خانواده‌ها در زمنیه انهدام باند‌های گسترده مافیایی سرقت و دستگیری سارقان توفیقات بسیار بالایی ظرف سه ماه گذشته کسب کردیم و درصد این اقدمات نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. آمار کشفیات اداره آگاهی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد. همچنین آمار سرقت در استان در مدت اشاره شده نسبت به سال گذشته کاهشی بوده و این کاهش صرفاً مربوط به ادراه آگاهی نیست بلکه مجموعه انتظامی استان مشتکل از یگان امداد، یگان ویژه و فرماندهان پلیس‌های سراسر استان با اقدامات پیشگیرانه از جمله حضور و آموزش و برخورد مناسب با سارقان و دستگیری آن‌ها باعث کاهش بروز سرقت در استان شده است.

سردار علینقیان پوروی تصریح کرد: کاهش فعلی برای ما قابل قبول نیست و ما به سمتی می‌رویم که دیگر سرقتی نداشته باشیم. هم محیط برای سارقان ناامن شود هم کشف سرقت به سرعت انجام شود تا برخورد مناسب صورت بگیرد تا دیگر شاهد پدیده سرقت نباشیم زیرا اوقات بسیار بدی برای افراد بعد از سرقت رقم می‌خورد و شخص مال باخته در مواردی در یک لحظه زندگی خود را از دست می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص پلیس راه گفت: این بخش به عنوان متولی اصلی و ناظر بر جاده‌ها فعالیت می‌کند. در پلیس راه طرح‌های مهم و اثربخشی در کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک در سطح جاده‌ها ارائه و اجرا کردند و تقریباً تمام این طرح‌ها و‌ایده‌ها با عنوان‌ایده‌های نمونه به سراسر کشور معرفی شده و در سطح جاده‌های سراسر کشور مورد اقدام و عمل قرار گرفت و پلیس راه ما یکی از پلیس راه‌هایی است که به سراسر کشور خط دهی می‌دهد و فعالیت‌های این بخش با همت مسئولان مورد تأیید مسئول فراجا قرار گرفته است و باید به این امر توجه ویژه کرد که تمام تذکرات به این دلیل است که خانواده‌ها سفر خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشند و در این بخش آموزش‌های خاصی در دست اجرا داریم و در هفته فراجا آن‌ها را رونمایی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در نوروز ۱۴۰۳ با کاهش تصادفات در شهر و جاده روبه‌رو شویم.

طرح‌های پلیس راه اصفهان پایلوت کشور شد

پرسش و پاسخوی افزود: در پلیس راهور آمار مورد قبولی ثبت شده است و سعی کردیم تردد‌های شهری را به خوبی مدیریت کنیم و در این راستا ناوگان موتوری را تقویت کردیم و برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است و آن‌ها را به سرعت اجرایی می‌کنیم و سعی داریم در هفته فراجا نتایج برنامه‌های اجرا شده به رسانه‌ها در حوزه کاهش تصادف‌های منجر به فوت که در این مدت روند خوبی داشته را ارائه کنیم که در کنار فعالیت‌هایی مثل صدور و تعویض گواهینامه و تعویض پلاک و تردد خودرو‌ها در اول مهر این امر به به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

علینقیان‌پور تأکید کرد: معضل اعتیاد یکی از معضل‌های خاص و مورد توجه اقشار مختلف مردم است و افراد آسیب دیده از خانواده‌های مختلف به صورت متدوام از این موضوع گلایه‌مند هستند. در هفته فراجا بعد از مراسم رژه تعداد زیادی مردم جمع شده بودند و سؤالاتی داشتند و نیمی از سؤالات و معضلات حول محور معتادان بود و آن حرف‌ها نشان از زجر فرد معتاد به خانواده اوست. در همین راستا طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را در دستور کار قرار دادیم. امسال نسبت به سال قبل برخورد با خرده فروشان و ساقیان مواد مخدر در نقاط مختلف شهر و شهرستان‌های تابعه بیش از پنج برابر شده است. در کنار آن برخورد با باند‌های بزرگ و مافیایی مواد مخدر در سطح استان از چشم ما دور نمانده و برای آن‌ها نیز برنامه‌های خاصی داریم. فقط در یک ماه و نیم گذشته بالغ بر 2.5 تن مواد مخدر از باند‌های مافیایی گرفتیم.

خط قرمز ما سلامت شهروندان است

نشست خبریوی در خصوص شهادت دو تن از همکاران پلیس گفت: همواره گفتیم مواظب باشید قطره خونی از بینی کسی در نیاید و خط قرمز ما این است که اگر اتفاقی افتاد ما کسی را نمی‌بخشیم و این صحبتی بود که فرماندهان ما به یگان‌ها ابلاغ کردند. عصر روز جمعه که همه در استراحت بودند، دو فرد که اختلاف قبلی با هم داشتند، فرد اول تصمیم می‌گیرد فرد دوم را بکشد و بعد هم عنوان می‌کند که من این فرد را می‌کشم و جنازه او را می‌سوزانم. فرد اول فرد دوم را به سطح شهر شهر می‌کشد، دو سلاح کلت با هشت خشاب تهیه می‌کند و اسلحه را طوری تنظیم می‌کند که بتواند با کلت رگباری شلیک کند. فرد را به چهارراه وکلاً خیابان خیابان شیخ صدوق می‌کشد و آنجا با او وعده می‌کند و به محض پیاده شدن فرد دوم از ماشین که بخواهد آشتی کند، به فرد اول هشت شیلک می‌کند و او را از پا در می‌آورد و وقتی مردم آنجا جمع می‌شوند، فرصت نمی‌کند کار دومی که گفته‌بود را انجام دهد و بلافاصله سوار ماشین می‌شود و فرار می‌کند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: او به اولین بیمارستان نزدیک محل قتل می‌رود. مطمئن بوده که فرد مجروح یا کشته شده و تحویل بیمارستان دهد. او ماشین را طوری پارک می‌کند که به در بیمارستان حجتیه مسلط باشد و قصد داشته به محض اینکه جنازه یا بدن مجروح او می‌رسد عملیاتی انجام دهد، که نمی‌دانیم، اما قبل گفته بود که نمی‌گذارم این جنازه سالم بماند. دو شهید عزیز ما در آن منطقه داشتند گشت ۱۱۰ انجام می‌دادند و از طریق بیسیم متوجه موضوع می‌شوند و اپراتور به آن‌ها گفته بود که او را مهار کنند تا گروه امداد برسد، زیرا فکر می‌شد او می‌تواند انتحاری باشد و هرچه زودتر برای عدم خسارت بیشتر به شهروندان باید مهار شود و حتی دو شهید نمی‌دانستند او قاتل است و احتمالاً از او می‌خواستند بپرسند کسی با آن اطلاعات را دیده یا نه و قاتل فکر می‌کند مامور بر اساس شناسایی آمده و بلافاصله کلت می‌کشد و تیراندازی همزمان انجام می‌شود و تیر همکار ما به پهلوی قاتل برخورد می‌کند و تیر قاتل به سر همکار مابرخورد می‌کند. گشت امداد ما تجهیزات بیشتری دارد و ضد گلوله است و گشت ما با تفکر انتحاری بودن فرد جان فشانی کردند و جلو رفتند.

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 931964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟