رشد 30 درصدی خرید تضمینی گندم در استان همدان نسبت به سال گذشته

به گزارش رکنا از همدان؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: خرید تضمینی گندم در استان در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش داشته است.

حسین خوانساری با اشاره به اینکه  امسال بیش از 409 هزار تن گندم از کشاورزان در استان همدان خریداری شده است، افزود: از این مقدار تنها ۲۰۵ هزار تن گندم برای تبدیل به آرد و نان در استان مورد نیاز است  اما خوشبختانه امسال موجودی ما دو برابر شده است.

وی اعلام کرد:  میزان مطالبات کشاورزان 6 میلیارد بوده که تاکنون 4 میلیارد و 700 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده و مابقی مطالبات تا پایان شهریور به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

خوانساری با اشاره به اینکه امسال قیمت هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان بود و سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰  تومان تاکید کرد: اغلب مطالبات گندمکاران با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه ۱۳ سیلوی ذخیره‌سازی گندم در استان فعال است و ظرفیت نگهداری یک میلیون تن گندم را نیز داریم، گفت: در استان  56 مرکز خرید در سطح روستاهای آماده دریافت گندم از کشاورزان است.

وی با بیان اینکه ۹ کارخانه آردسازی با تولید ۱۸۰ هزار تن آرد در استان فعال است گفت: کارخانه آرد ممتاز استان در ماه ۲۵۰۰ تن آرد تولید می‌کند که ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵ هزار تن را دارد.

خوانساری در خصوص مشخصات سیلوی کوریجان گفت: این سیلو ظرفیت ذخیره‌سازی ۸۵ هزار تن گندم را برای پشتیبانی از گندم و آرد استان همدان و غرب کشور را دارد این مرکز دارای  ۱۸ کندوی ذخیره‌سازی گندم است  که ذخیره‌سازی هر کندو به ۴ هزار تن می‌رسد.

کیفیت گندم همدان خوب است

مدیرشرکت آرد استان همدان نیز بیان اینکه گندم خارجی را اداره غله در اختیار کارخانه قرار می‌‌دهد که نیاز مبرم است عنوان کرد: امسال کمتر نیاز به گندم خارج از استان بوده چرا که کیفیت گندم استان بهتر شده است.

بهرام خسروزاده با اشاره به اینکه با مدیریت خوب شرکت غله امسال گندم از سایر مناطق استان به کارخانه ما وارد شده است گفت: قبلا از استان‌هایی مانند گلستان و خوزستان گندم وارد استان می‌شود تا آرد  با کیفیت داشته باشیم اما امسال گندم استان نیز کیفیت شده است.

خسروزاده اظهار کرد: امسال از شهرستان نهاوند آرد با کیفیت وارد این کارخانه شده و کمتر به گندم سایر استانها نیاز داشته‌ایم.

 

گندم 3

 

گندم1

گندم 8

گندم 6

 

گندم 9

گندم2گندم 10

گندم7

عارفه سلیمانی فرد/ همدان

عکس ها:غزاله گلمحمدی

کدخبر: 930110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟