ضرورت توجه به توسعه متوازن رشته ای به ویژه در مقاطع فنی،حرفه ای و کاردانش در جامعه کنونی

 به گزارش رکنا از هشترود؛ مدیر آموزش و پرورش هشترود با تاکید بر توسعه متوازن هدایت تحصیلی دانش آموزان ، و اینکه باید فرهنگ سازی های لازم درباره انتخاب رشته و اطلاعات مفید درباره رشته‌های تحصیلی و نقاط قوت هر رشته و آینده تحصیلی و شغلی آن در طول سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گیرد افزود: هدایت دانش آموزان به تحصیل در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش که امکان مهارت آموزی و اشتغال بهتری داشته باشند را نیاز کنونی جامعه ما  محسوب می شود.

جعفر بصیری با بیان اینکه تولید محور کردن هنرستان ها در ترغیب دانش آموزان به سمت رشته های فنی، حرفه ای موثر خواهد بود :اظهار کرد: رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش به دلیل کاربردی بودن و نیازی که بازار کار به این رشته ها دارد، فرصت بهتری را برای ورود به بازار کار دارند و اهتمام مشاوران تحصیلی در معرفی رشته های فنی و کاردانش، دانش آموزان را نسبت به مزایای این رشته ها آگاه تر خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش هشترود توسعه متوازن را از اولویت های راهبردی آموزش وپرورش دانسته افزود : همانطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم آمده است. دانش آموزان در پایان هر دوره باید مهارت‌های لازم را کسب کنند تا در زمان اتمام تحصیلات مدرسه ای، زمینه اشتغال وی فراهم باشد.

بصیری در پایان تامین و تجهیز هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: فراهم کردن تجهیزات و امکانات مناسب در مدارس فنی و حرفه‌ای، تأثیر مثبت و قابل‌توجهی در بهبود روش‌های آموزش و یادگیری خواهد داشت و به‌ واسطه تجهیزات به‌روز شده، دانش‌آموزان به‌صورت مستقیم با تکنولوژی‌های جدید آشنا خواهند شد که این مهم می‌تواند به آینده کاری‌ آن‌ها کمک کند. دانش‌آ‌موزانی که در هنرستان‌ها با فناوری‌های روز آشنا شده‌اند و با تجهیزات روز بازار کار آموزش دیده‌اند، قطعاً وقتی وارد بازار کار شوند با خلاقیت و نوآوری بیشتری می‌توانند فعالیت کنند و همین باعث می‌شود کارفرما به دانش آموزانی که در آموزش و پرورش درس خوانده‌اند بیشتر اعتماد کرده و زمینه اشتغال ایشان را تسهیل نماید.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 928525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟