فولاد مبارکه؛ همپای زائران شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین حسینی، هنگامی که از اقصی نقاط این کره خاکی زائران به‌سوی کربلا و نجف پر می‌کشیدند، فولاد مبارکه نیز با هماهنگی استانداری و مسئولانِ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، سازمان پایانه‌های مسافربری و پلیس‌راه، در کنار اقدامات و حمایت‌های مالی، بخش قابل‌توجهی از ناوگان ترابری خود را نیز به جابه‌جایی زائران محترم اختصاص داد.

تعهد فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه این گروه به مسئولیت‌های اجتماعی به‌صورت داوطلبانه

ترابی فولاد مبارکهمحمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، از حضور مؤثر ناوگان ترابری این شرکت در جابه‌جایی زائران کربلا خبر داد و گفت: امروز نقش گروه فولاد مبارکه در کشور و در بسیاری از حوزه‌ها بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده است؛ از یک سو ایفای نقش این شرکت در توسعه صنعتی کشور و از دیگر سو تعهد این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن به مسئولیت‌های اجتماعی و عمل در این حوزه به‌صورت داوطلبانه که توسعه متوازن را برای جامعه و هم‌میهنان به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود:فولاد مبارکه همواره در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کوشیده است به عنوان شرکتی مسئولیت‌پذیر در حوزه‌هایی که مردم به کمک نیاز دارند، چه امدادرسانی در زمان رخداد بلایای طبیعی و چه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، حضور پرررنگی داشته باشد و هرجا لازم بوده مشکلی را حل یا نیازی را رفع کند، داوطلبانه در صحنه حضور یافته است. در همین راستا، با توجه به حضور پرشور کارکنان و مردم در راهپیمایی اربعین، این نیاز وجود داشت که فولاد مبارکه در حوزه ترابری و حمل‌و‌نقل و همچنین سایر نیازمندی‌های زائران برای عزیمت به کربلای معلی، چه در زمان ورود به مرز عراق و چه در زمان برگشت، وارد عرصه شود. این شرکت توانست طبق روال سال‌های اخیر، با مشارکت داوطلبانه و پررنگ خود، پس از حضور در جلسات مشترک با مسئولین استان، در تعامل با مسئولین ملی که تلاش داشتند حضور علاقه‌مندان را در این سفر معنوی تسهیل نمایند،به نیازهای اعلام‌شده به سهم خود پاسخ دهد.

اعزام زائرینبراتی در خصوص مساعدت فولاد مبارکه به جابه‌جایی زائران در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین گفت: محدودیت در سرویس‌دهی به زائران محترم کربلای معلی مسئله‌ای بود که از سال قبل نیز فولاد مبارکه و به‌طورکلی کل کشور با آن مواجه بوده است؛ ازاین‌رو با بهره‌مندی از تجارب قبلی، در سال جاری ،با ارتباطاتی که با مسئولان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، سازمان پایانه‌های مسافربری و پلیس‌راه برقرار نمودیم و با تأکید مدیریت ارشد سازمان، کارگروهی از مدیران و کارشناسان این حوزه تشکیل و برنامه‌ای تدوین شد که در صورت نیاز به سرویس‌دهی از سوی فولاد مبارکه، بتوانیم به یاری ناوگان حمل‌ونقل کشور و زائرین محترمی که قصد سفر به کربلای معلی یا بازگشت از آن را دارند بشتابیم؛ درعین‌حال شرایطی فراهم شد که تعداد قابل‌توجهی از همکاران بتوانند از ظرفیت‌های ایجادشده برای سفر زمینی و هوایی به کشور عراق استفاده کنند و با تسهیلاتی که برای ایشان ایجاد گردید عازم این سفر معنوی شدند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه از مساعدت مالی بیش از دویست میلیارد ریالی گروه فولاد مبارکه برای تأمین نیازمندی‌ها و مباحث گوناگون پشتیبانی حضور پرشور مردم در این راهپیمایی مثال‌زدنی خبر داد که از آن جمله می‌توان به ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در مرزهای مختلف، خرید و نصب چادر و کولر آبی در مرز مهران بعد از خروج زائران از مرز ( در داخل خاک عراق) برای استراحت این عزیزان ،تأمین و توزیع میزان قابل‌توجهی آب‌معدنی برای زائران و خرید یک دستگاه ژنراتور برای تولید یخ در مواکب ایرانی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه در راستای خدمات‌دهی به  عزاداران حسینی  اقداماتی به‌منظور تأمین نیاز برخی مواکب منطقه و شهرستان انجام داده است. علاوه بر این، شرکت 200 نفر از مشتاقانی راکه تاکنون موفق به حضور در حماسه پیاده‌روی اربعین نشده بودند، به این سفر معنوی اعزام کرد.

فولاد مبارکه با نگاه ملی و عمل به مسئولیت اجتماعی، دغدغه‌مند حل مسائل بنیادی صنعت و یاری رساندن به مردم شریف ایران اسلامی است

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز دغدغه فولاد مبارکه فقط تولید فولاد نیست، بلکه این شرکت با نگاه ملی و عمل به مسئولیت اجتماعی، دغدغه‌مند حل مسائل بنیادی صنعت و یاری رساندن به مردم شریف ایران اسلامی است و امیدواریم این امر مورد رضایت درگاه حق‌تعالی و مردم عزیزمان قرار گیرد.

اضافه کردن 120 دستگاه اتوبوس به ناوگان ترابری استان در هر روز

اعزام زائرین2در تشریح جزئیات و نحوه سرویس‌دهی ناوگان ترابری فولاد مبارکه، صادق فرخی، مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه گفت: در گام نخست، برای دو وضعیت شرایط عادی و شرایط اضطراری پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آوردیم. مقرر شد برای فاز اول بخشی از ناوگان ترابری شرکت و در فاز دوم نیز با ادغام کردن سرویس‌های کارکنان نوبت و روزکار و کم کردن 4 ساعت از ساعت کاری همکاران روزکار، کل سرویس‌های مربوط به آنان را به این امر اختصاص دهیم.

 وی تصریح کرد: در بخش نخستِ یاری ناوگان ترابری استان و زمانی که شرایط تردد زائران به‌صورت روان انجام می‌شد، از روز چهارشنبه یکم تا دوشنبه ششم شهریورماه بخشی از ناوگان ترابری در شیفت روزکار را به این امر اختصاص دادیم؛ به‌نحوی‌که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه روزانه ۱۰۰ دستگاه و در ایام هفته نیز هرروز ۱۰ دستگاه از اتوبوس‌های روزکار شرکت را در اختیار زائران قرار دادیم.

صادق فرخیبه گفته فرخی، از روز دوشنبه ششم شهریورماه که عبور و مرور زائران با ترافیک بیشتری همراه شد، نحوه کار با تغییر سرویس‌دهی به کارکنان روزکار شرکت به شرایط اضطراری و خاص تغییر یافت. به همین منظور با کاهش ۴ ساعتی ساعت کار کارکنان روزکار و ادغام سرویس‌های شیفت در بخش روزکار، روزانه حدود ۱۲۰ دستگاه به ناوگان حمل‌ونقل استان اضافه شد.

استفاده از سیستم دانشی فولاد مبارکه در حوزه ناوگان ترابری

وی با بیان اینکه ابتدا با اداره کل راه و ترابری استان هماهنگ شدیم و با برپایی غرفه در پایانه مسافربری کاوه، جهت در اختیار گذاشتن تعداد سرویس‌های موردنیاز تعاونی‌های مسافربری اقدام نمودیم اظهار داشت: ازآنجاکه فولاد مبارکه در همه بخش‌های خود ازجمله ترابری دارای سیستمی نظام‌مند است و سال گذشته نیز به‌عنوان ترابری برتر معرفی شده است، از سیستم دانشی و نظام تخصیص استفاده کردیم؛ به‌گونه‌ای که با مستقر کردن همکاران باتجربه خود در پایانه مسافربری کاوه و با نظارت ناظران مقیم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان پایانه‌های مسافربری استان، بر اساس میزان حضور زائران و نیازی که اعلام می‌شد اتوبوس‌ها را تخصیص می‌دادیم.

سرویس‌دهی به همه اقشار ازجمله هیئت‌های مذهبی، کارکنان، بازنشستگان، دارالقرآن‌ها و دانشجویان

مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی فولاد مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه برای یاری‌رساندن به زائران محترمی که در قالب هیئت‌های مذهبی قصد سفر به کربلا و نجف را داشتند نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بود، گفت: در گام بعدی این اقدامات، به شهرستان‌ها و هیئت‌های مذهبی استان نیز بر اساس اعلام نیاز پایانه‌های مسافربری مستقر در شهرستان‌ها سرویس‌دهی شد.

به گفته فرخی در سیستم نظام‌مند این سرویس‌دهی، برای اعزام کارکنان، پیمانکاران و بازنشستگان فولاد مبارکه و خانواده‌های محترم این عزیزان نیز برنامه‌ریزی شد و در قالب 40 دستگاه اتوبوس، بیش از ۶۰۰ نفر با همیاری واحد امور فرهنگی روابط عمومی و بسیج فولاد مبارکه اعزام شدند.

وی گفت: به‌طورکلی در پایانه کاوه با همکاری سایر ارگان‌های یادشده نظام توزیع کاملاً عادلانه‌ای برقرار شد که چند ویژگی داشت: اول توزیع عادلانه کار بین تمامی تعاونی‌های مستقر در پایانه بود که باعث شد زائران مجبور نباشند لزوماً به یک تعاونی خاص مراجعه کنند و با شلوغی و ازدحام بیش‌ازحد مواجه شوند. زائران به هر تعاونی که مراجعه می‌کردند، برحسب ظرفیت، می‌توانستند بلیت موردنظر خود را بدون هیچ‌گونه تأخیر و یا لغو شدن سرویس‌دهی تهیه کنند.

سرویس‌دهی بر اساس نرخ مصوب و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده

فرخی تصریح کرد: موضوع نرخ‌گذاری از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر اقدامات انجام‌شده بود. قیمت‌گذاری بلیت‌ها بر اساس نرخ مصوب انجام شد؛ به این معنا که هیچ‌یک از صاحبان اتوبوس اقدام به بلیت‌فروشی مجزا یا سرویس‌دهی دربستی نکردند و با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان پایانه‌های مسافربری استان، بر اساس نرخ‌های مصوب، بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده، بلیت‌فروشی و سرویس‌دهی انجام شد.

استفاده از رانندگان مجرب و آموزش‌دیده

وی عنوان کرد: تمامی اتوبوس‌هایی که مقررشده بود در ایام اربعین به زائران سرویس‌دهی کنند، پیش از این ایام، چابک‌سازی شدند و با آمادگی کامل و ایمنی هرچه بیشتر جهت سرویس‌دهی اقدام کردند. علاوه بر این، جهت افزایش ضریب اطمینان، خودروهای رزرو نیز در نظر گرفته ‌شده بود. نکته قابل‌توجه این است که رانندگان ناوگان ترابری فولاد مبارکه همواره در دوره‌های آموزشی لازم شرکت می‌کنند و این امر در ارتقای ایمنی سفرها نقش مؤثری دارد.

اختصاص 200 دستگاه اتوبوس و انجام 1200 سرویس

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از روز شنبه یکم تا هجدهم شهریورماه با استفاده از 200 دستگاه اتوبوس بیش از ۱۲۰۰ سرویس از سوی ناوگان ترابری فولاد مبارکه برای رفت و برگشت زائران محترم کربلای معلی ارائه شد.

او افزود: از دیگر اقدامات ارزشمندی که در این راستا انجام شده است می‌توان به سرویس‌دهی به ارگان‌هایی مانند دانشگاه‌ها که دانشجویان را در قالب کاروان به کربلای معلی اعزام می‌کردند نیز اشاره کرد. در این خصوص، به کاروان‌ها و یا هیئت‌های مذهبی که به هر طریق به کربلا مشرف شدند و در زمان برگشت به مشکل سرویس‌دهی برخورد کردند، با هماهنگی ارگان‌های یادشده، سرویس‌دهی‌های لازم انجام شد .

پیش‌بینی 25 دستگاه اتوبوس برای شرایط اضطراری و شکستن پیک برگشت زائران

مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی تصریح کرد: از ظهر روز پنج‌شنبه شانزدهم شهریور با ترافیک سنگین بازگشت زائران مواجه شدیم که با عنایت به تجارب قبلی، ۲۵ دستگاه اتوبوس ذخیره دیگر در پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران در نظر گرفته بودیم و توانستیم این ترافیک سنگین را هم بشکنیم و به بیش از هزار نفر از زائران اصفهانی جهت مراجعت به استان سرویس‌دهی کنیم.

امدادرسانی و پذیرایی از زائران در کنار تأمین سرویس ایاب و ذهاب

فرخی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی امدادرسانی و پذیرایی از زائران بود که در این ایام از سوی همکاران مجرب ناوگان ترابری سنگین فولاد مبارکه در پایانه مرزی برکت در کنار عوامل اجرایی اداره راهداری انجام شد. علاوه بر موارد یادشده، به زائران حوزه‌های علمیه و دارالقرآن‌ها نیز سرویس‌دهی‌های به‌موقع انجام شد.

سرویس‌دهی به زائران با بهترین کیفیت ، منظم و امن

وی تصریح کرد: به‌طورکلی با مساعدت و ورود فولاد مبارکه به مبحث تکمیل ظرفیت ناوگان ترابری استان به دستاوردهای خوبی رسیدیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: با همکاری خوبی که بین فولاد مبارکه، استانداری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و پایانه‌های مسافربری و پلیس‌راه شکل گرفت، این سرویس‌دهی‌ها به‌موقع، با بهترین کیفیت و نظم، با قیمت مصوب، بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده و با بیشترین ایمنی انجام شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 927131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟