جاده ها را برای یوزپلنگ ها  ایمن کنید /  سرعت لاک پشتی  برای حفظ شاهکار خلقت !

به گزارش رکنا از سمنان، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور پس از بازید از نحوه اجرای مصوبات ایمن سازی جاده میامی -  سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت: ایمن سازی جاده ها در مناطق مورد تردد و زیستگاه یوزپلنگ با هدف حفظ این گونه نادر و در حال انقراض در دستور کار قرار گرفته و مصوبات ایمن سازی ابلاغ نیز شده است با این حال سرعت اجرای این مصوبات مطلوب نبست.

حسن اکبری افزود: برای تسریع در روند اجرای این مصوبات باید از ظرفیت های مردم و بخش خصوصی هم استفاده شود زیرا  اجرایی شدن این مصوبات در قالب یک طرح دولتی زمان بر و طولانی مدت خواهد بود .

140204091308197527861694

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات برای ایمن سازی این جاده ، کاهش سرعت خودروها در این مسیر بود که به رغم تصویب در کمیسیون راه های کشور هنوز اجرایی نشده است .

اکبری با بیان اینکه وزارت راه در حوزه نصب تابلوهای هشدار دهنده عبور یوزپلنگ اقدامات مطلوبی انجام داده است گفت : سرعت اجرایی شدن مصوبه نصب دوربین سرعت سنج و نورپردازی جاده  با  وضعیت بحرانی حفاظت یوز همخوانی ندارد.

محمد حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان هم با اشاره به انتخاب سرمایه گذار جدید برای ایمن سازی جاده میامی - سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت: طرح روشنایی جاده قرار بود در وسعت  ۱۰ کیلومتر اجرا شود  که تاکنون ۴ کیلومتر آن اجرا  یی شده و ۲۰ کیلومتر خط کشی عمودی و افقی و نصب علائم  هم انجام شده است.

شایان ذکر است، هر ساله و به دفعات خبر تلف شدن یوزپلنگ بر اثر حوادث رانندگی را از رسانه ها دریافت می کنیم و علی رغم همه اقدامات هنوز برای راهکار مناسبی برای پیشگیری از این حوادث تلخ اجرایی نشده است.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 924551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟