آب آشامیدنی سد طالقان به زیاران رسید/شهر جدید مهرگان هم بزودی بهرمند می شود +تصاویر

به گزارش رکنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آئین افتتاح پروژه های تامین آب شرب استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته با دستور رئیس جمهور یک اراده ویژه ای در کشور و استان شکل گرفت تا آب سد طالقان به آبیک برسد و از اردیبشهت سال قبل تا مرداد ماه با کار شبانه روزی در تامین اعتبار و انجام عملیات عمرانی در مرداد ماه سال گذشته آب گوارا به آبیک رسید. 

IMG_20230829_100530_172

وی افزود: هنگام افتتاح پروژه آبیک، خواست مردم زیاران انتقال آب به این شهر بود و چون در استان قزوین شرایط مناسبی در آب شرب نداریم و آبیک بدترین شرایط را داشت درحالی که امروز بهترین شرایط را دارد و این آب شرب مطلوب باید به شهرها و روستا های دیگر هم برسد. 

اعلایی گفت: سال گذشته وعده دادیم که بعد از آبیک، زیاران اولین شهری باشد که از آب سد طالقان استفاده می کند و این وعده امروز محقق شد و هدیه دولت به مردم می دانیم.  

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه مسائل و مشکلات با آستان قدس دغدغه هایی وجود داشت که با پیگیری های انجام شده در حال حاضر در فضای اجرایی مردم فعلا با مشکلی روبه رو نیستند و ساخت و ساز در حال انجام است ولی مذاکرات را با همکاری دستگاه قضا ادامه خواهیم داد.

وی افزود: مقصد بعدی آب سد طالقان، شهر جدید مهرگان است و با پیگیری مسئولان به زودی جشن بهره برداری انتقال آب به شهر جدید مهرگان که از کانون های جمعیتی مهم استان است برگزار خواهد شد.

IMG_20230829_100549_787

اجرای ۷۸ پروژه آبرسانی در استان قزوین طی ۲ سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهیدان والامقام نظام مقدس اسلامی،‌ گفت: براساس ضرورت، دولت سیزدهم در تامین آب و بهره وری بیشتر آن طی ۲ سال اخیر ۳۶۳ کیلومتر طرح آب رسانی را در قالب اجرای ۷۸ پروژه شهری و روستایی به انجام رسانده است.

داراب بیرنوندی، اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۲۹ شهر استان و ۸۹.۴ درصد جمعیت روستایی با ۵۱۰ روستا و در مجموع جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت در سراسر استان هستند.

وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۳۳ پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان با اعتباری معادل ۱۵۳۶ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

بیرنوندی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۵ طرح مربوط به مناطق شهری و ۱۸ پروژه نیز در مناطق روستایی استان است.

وی حجم عملیات اجرا شده عمرانی را نیز شامل حفر و تجهیز ۲۲ حلقه چاه، بهسازی چهار دهانه چشمه، اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه و خط انتقال و ۶ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۳۰۰ مترمکعب عنوان کرد.

بیرنوندی همچنین احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ، افتتاح سامانه (CRM) خدمات مشترکان در مرکز ۱۲۲ این شرکت، میز خدمت الکترونیکی، بهره برداری رسمی از نرم افزار تلفن همراه موسوم به "یارآب" و پیاده سازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال خواند.

وی یادآور شد: نرم افزار "یارآب" به منظور ارتباط آسان، سریع و با کمترین هزینه برای مشترکان برای نخستین مرتبه در کشور توسط همکاران شرکت طراحی شده و اکنون نیز در فروشگاه‌های اینترنتی نظیر بازار قابل دریافت است و تاکنون بیش از یک هزار مشترک از این نرم افزار برای دریافت خدمات استفاده کرده اند.

IMG_20230829_100542_088

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری مردم در موضوعاتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب و نصب انشعابات فاضلاب، شاهد افزایش سطح برخورداری و رضایتمندی شهروندان از مسوولان و در نهایت نظام باشیم.

IMG_20230829_100426_607

IMG_20230829_100431_084

IMG_20230829_101622_208

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 923821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟