امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهرکرد و انجمن فرهنگبانان بختیاری

به گزارش رکنا  از چهارمحال و بختیاری:دکتر یاسر پیرعلی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه(س) بر اجرایی شدن این تفاهم نامه تاکید کرد و گفت: مردم بختیاری به پایبندی به آداب ورسوم زندگی،  مهمان‌نوازی، شجاعت،  دلاوری و... مشهور هستند و باید نقاط قوت فرهنگ غنی بختیاری را  معرفی و تقویت کنیم.

رییس دانشگاه شهرکرد  با بیان اینکه فرهنگ ایل بختیاری به واسطه قدمت و وسعت جغرافیایی این قوم از تنوع بسیاری برخوردار است و ماهیت اصلی خود را در طی سال‌ها حفظ کرده است، افزود: دانشگاه شهرکرد با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خود می تواند در راستای معرفی این فرهنگ غنی به صورت علمی و تخصصی گام بردارد.

دکتر یاسر پیرعلی، معرفی نخبگان و مشاهیر را در الگوگیری جوانان بسیار مهم خواند و گفت: تالار مشاهیر دانشگاه شهرکرد برای معرفی مشاهیر و نخبگان و عالمان بختیاری فضای مناسبی دارد و می تواند در این زمینه همکاری های لازم در این داشته باشد.

ایرج چراغپور نیز با بیان تاریخچه انجمن فرهنگبانان بختیاری گفت: دانشگاه جایگاه برگزاری همایش ها ی علمی است و در این زمینه با توجه به ظرفیت های علمی می تواند در پیشبرد اهداف انجمن کمک کند.

تخصیص امکانات و فضای مورد نیاز جهت برگزاری همایش، معرفی اساتید مورد نیاز فرهنگبانان توسط دانشگاه جهت استفاده از توانمندیهای مورد نظر در خصوص برگزاری همایش پژوهشی، انتشار مقالات علمی مورد پذیرش هیات داوران حاصل از همایش با نام مشترک دانشگاه و بهره گیری از تواناییهای فرهنگبانان جهت اجرای فعالیتهای مشترک یا اختصاصی آموزشی و فرهنگبانان، پشتیبانی از سمینارها کنفرانسها نمایشگاهها و کارگاههای تخصصی، مشارکت در انجام پروژه های پژوهشی با استفاده از ظرفیت های موجود و... از مفاد این تفاهم نامه است.

گفتنی است، مدت این تفاهم‌نامه یک سال است و در صورت رضایت طرفین‌ قابل تمدید است.

پریسا مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 921655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟