کمیته کودی زراعت های پاییزه1403-1402 شهرستان هشترود برگزار شد.

 به گزارش رکنا از هشترود؛ اردشیر عسگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود در این جلسه که با حضور مدیر شرکت خدمات حمایتی استان، معاونت زراعت سازمان، شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای، کارگزاران بخش خصوصی توزیع کود حضور برگزار شد ، گزارشی از عملکرد شهرستان در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی، نحوه خرید و توزیع کودهای شیمیایی زراعت‌های پاییزه ارائه و سپس مدیران استانی و کارشناسان حاضر به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداخت.

در این جلسه پس از بحث و بررسی مقرر شد توزیع کود توسط عاملین براساس سامانه رصد و پایش کود براساس پهنه‌های مشخص شده توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام شود.

همچنین سهمیه تعیین شده کود پاییزه برای شهرستان بر اساس سطح زراعی بوده و رعایت برش شهرستان توسط کارشناسان الزامی خواهد بود و برابر نامه معاونت بهبود تولیدات گیاهی صدور حواله کود توسط کارشناسان بخش خصوصی شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای انجام خواهدپذیرفت.

گفتنی است: با توجه به سطح زیر کشت گندم دیم شهرستان که۹۳ هزار و 500 هکتار بوده، براساس طرح الگوی کشت ۷۳ هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده و لازم است برای جبران کمبود کودی ۲۰ هزار هکتار تدابیر لازم توسط شرکت خدمات حمایتی و مدیریت زراعت انجام پذیرد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 921634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟