مراسم گرامیداشت روز جهانی عکاسی با حمایت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک برگزار شد / تجلیل از پیشکسوتان و عکاسان برتر ورزشی کشور

به گزارش رکنا ؛ در این مراسم که با حمایت سازمان لیگ برتر فوتبال ایران و اعضای هیات رئیسه نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران برپا شد، از ۱۲ نفر عکاسان ورزشی برجسته کشور که از سوی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران معرفی شدند تجلیل و با اهدای لوح سپاس،  قدردانی به عمل آمد.

عبدالحمید احمدی رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با بیان اینکه وقتی از عکس به عنوان یک رسانه یاد می‌شود نشان از آن دارد که عکاسی تلفیق هنر و رسانه است تاکید کرد: ورود عکس به عرصه رسانه ضریب نفوذ خبر را بسیار افزایش داده و باعث شده بسیاری از رویدادهای مهم به واسطه عکس آن رویداد تاریخ ساز شوند.

احمدی اضافه کرد: گاهی واژه ها بیان‌کننده تمام یک رویداد نیستند اما با ورود دوربین و از دریچه لنز یک عکاس، آن عکس‌ها بزرگترین راویان راستگوی تاریخ می شوند که لحظات مهم تاریخ را در قالب عکسی ماندگار به یادگار نگاه می دارند.

وی تصریح کرد: علی رغم وجود شاخه‌های مختلف صنعت عکاسی، عکاسی ورزشی در ایران از ابتدا تاکنون به عنوان یک رشته مستقل شناخته نشده بلکه مکمل هر رویداد بوده که این امر از نقاط ضعف توسعه جریان عکاسی ورزشی در ایران به شمار می رود. از سوی دیگر، طی سالهای اخیر، در صنعت عکاسی ورزشی ایران شاهد تشکیل آژانس‌های تخصصی عکس ورزشی مستقل در کشور هستیم که باعث ارتقا و رشد این هنر صنعت می‌شود.

انتخاب الکترونیک، حامی همیشگی ورزش

در ادامه این مراسم، عادل دهدشتی مدیر برند سازمانی و ارتباطات انتخاب الکترونیک ، ضمن تبریک روز جهانی عکاس تاکید کرد: گروه انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگترین و یکی از اصلی‌ترین قطب های تولیدکننده لوازم خانگی در منطقه که برندهای مختلفی از جمله اسنوا، دوو و بُست را تحت پوشش  دارد، در راستای مسئولیت اجتماعی که برای خود تعریف کرده، امسال نیز مانند سنوات پیشین، لیگ برتر فوتبال کشور را حمایت خواهد کرد.

دهدشتی اضافه کرد: از آنجا که گروه صنعتی انتخاب الکترونیک خود را، تنها متخصص در حوزه اقتصاد و کسب و کار می‌داند، تلاش دارد، به جای باشگاهداری و حمایت از یک تیم خاص، حمایت‌های اسپانسری برندهای خود را در قالب مجموعه‌ای از برنامه های ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال قرار دهد و اداره تیم های ورزشی و ورود به عرصه ورزش به‌طور مستقیم را بر عهده متخصصان ورزش بگذارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز با کیفیت بالاتری بتوانیم با اصحاب رسانه ارتباط برقرار کنیم و از همین‌جا اعلام می‌کنم که در سال جاری برنامه‌های ارزشمندی برای حمایت از خبرنگاران و عکاسان ورزشی کشور داریم که به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.

تجلیل از عکاسان ورزشیمدیر برند سازمانی و ارتباطات انتخاب الکترونیک در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تعاملاتی که بین سازمان لیگ و انجمن ورزشی‌نویسان برقرار می‌شود، شاهد تقویت ارتباط و هم افزایی صنعت، اصحاب رسانه و حوزه ورزش کشور باشیم و لیگ ویژه‌ای به لحاظ ارتقا سطح اسپانسرینگ و همراهی با رسانه‌ها را شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال، ضمن تقدیر از عکاسان ورزشی نقش آنها را در دو بخش صنعت تبلیغات و حوزه رسانه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد:  در سازمانِ لیگ، بخش رسانه را به فوتبال نزدیک کردیم و مدیران رسانه به این بخش اضافه شدند این امر سبب شد تا بسیاری از باشگاه‌ها مدیر رسانه داشته باشند و رسانه به جامعه فوتبال نزدیکتر شود.

وی با تاکید بر ضرورت امانت‌داری عکاسان تاکید کرد: در زمان حاضر با شکسته شدن محدودیت ورود بانوان به مسابقات ورزشی باید تصاویر شایسته‌ای از ‌آنها در رسانه‌ها منتشر شود.

بهمنی در پایان از حضور گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و برند تجاری اسنوا و حمایت از عرصه ورزش کشور قدردانی نمود.

شایان ذکر است، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آمادگی خود را به منظور قدردانی از بهترین عکس‌های ورزشی ثبت شده از لیگ برتر فوتبال در سال جاری اعلام کرد.

کدخبر: 921475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟