ریشه اصلی مشکلات کشور نظام بانکی و بیمه‌ای است

به گزارش رکنا ازقزوین، لطف الله سیاهکالی مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در بیان ادبیات نگارش نامه و ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به استانداران بی تجربگی رخ داد.

وی با بیان اینکه در برخورد با مدیران استان قزوین به صورت حرفه‌ای رفتار خواهم کرد، افزود: در صورت دیدن ضعف و مشکلات حتماً با خود او صحبت خواهم کرد و اگر حل نشد به مراجع بالاتر مراجعه خواهم کرد.

سیاهکالی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته میانگین آسفالت راه های روستایی قزوین ۷۰ کیلومتر بوده است،افزود: در قالب تفاهم نامه یاد شده ۱۵۰۰ کیلومتر طی سه سال راهسازی و آسفالت راه های روستایی استان انجام خواهد شد.

صصصص1ص

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای لسلامی گفت: با این اقدامات تا سه سال دیگر هیچ روستای ۲۰ خانوار در استان نباید فاقد راه بدون آسفالت باشد.

وی افزود: در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن(ع) همچنین ابرسانی به بیش از ۲۰۰ روستاو ساخت ۲۰۰ استخر معیشتی و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان پیش بینی شده است.

نماینده مردم قزوین،‌ آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جواب این سؤال خبرنگار تسنیم موضوع اعطای خودرو‌های فیدلیتی و لاماری به نمایندگان مجلس را تکذیب کرد و گفت: نمایندگان از جمله بنده از این خودروها نگرفتیم، در ضمن جایی گفته شد که "سیاهکلی خودروی شاسی‌بلند گرفته است" و اگر من هم خودرو گرفتم و هم نقش اول را در استیضاح وزیر سابق صمت داشتم، پس بنده سوپرمن هستم.

سیاهکلی با بیان اینکه هیچ مجتهد یا مرجع تقلیدی واردات خودرو را حرام نکرده است، گفت: چه‌کسی گفته است که جوان ما باید جوانی خود را با پراید بگذراند؟ آیا سوار شدن بر بنز و تویوتا حرام است؟ افرادی سال‌ها تلاش می‌کردند که موضوع غلط جلوگیری از واردات خودرو را به بدنه تصمیم‌گیر دولت و نظام تلقین کنند، کار مافیا این است که کار غلط را در ذهن مسئولان درست جا بیندازد تا نظام را ناکارآمد جا بزند.

32131221ص

سیاهکلی تاکید کرد: اوضاع صنعت در استان قزوین خوب است و حتی در حوزه اشتغال نیاز به نیروی کار داریم و واحدهای صنعتی و تولیدی ما نیاز شدید به کارگر دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به مدیران ارشد استان‌ها ادامه داد: محتوای نامه صحیح، قانونی و تذکر معاون سیاسی وزیر کشور صحیح است اما نوع نگارش و ادبیات نامه غلط است.

سیاهکالی اظهار کرد: شغل سخت و زیان آور حتما کار فیزیکی و یا کار در کناره کوره نیست، خبرنگاری و کار رسانه ای فعالان این حوزه را مستهلک می کند، خودم صداوسیمایی و از جنس رسانه بوده و این مساله را به خوبی درک می کنم.

IMG-20230809-WA0021

وی در ادامه اظهار کرد: شرایط صنعت و سرمایه گذاری در استان قزوین مطلوب است به نوعی که با نیاز صنایع به نیروی کار مواجه هستیم،البته مشکل ما در اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی است که این مساله با برخی کارها و سرمایه گذاری ها از جمله ایجاد شهرک تولید محتوا در قزوین تا حدودی مرتفع می شود.

SAVE_۲۰۲۳۰۸۰۹_۱۹۳۸۵۷

سیاهکلی ادامه داد: در کل دنیا تولید بین 2 تا 10 درصد سود دارد، بعد بانک‌های ما 23 درصد سود بانکی به مشتریان خود پرداخت می‌کنند و هیچ‌وقت هم توضیح نمی‌دهند که این میزان سود را از کجا می‌آورند.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: بدون شک مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم و ضروری است و باید تلاش کنیم تا این مهم رقم بخورد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 917717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟