پرداخت مطالبات کشاورزان کردستان در اولویت قرار گیرد/تقدیر وزیر جهاد کشاورزی از توجه ویژه استاندارکردستان به بخش کشاورزی

                                                                                                                                                                                                                                                                                    

به گزارش رکنا از کردستان؛ «اسماعیل زارعی کوشا» در این دیدار ظرفیت و پتانسل های اراضی مرغوب دیم و آبی استان را تشریح کرد و افزود:کردستان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه طلای گندم است که میزان افزایش تولید گندم در مقایسه با سال گذشته نشان از مدیریت دولت در زمینه کاشت، داشت و برداشت این قوت لایموت است.

وی با اعلام اینکه میزان تولید گندم در سال زارعی امسال از 830 هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده است؛ افزود: امسال دولت خرید تضمینی 900هزار تن گندم درکردستان را در دستور کار دارد که تاکنون 500 هزار تن از حجم میزان گندم برداشت شده از مزارع دیم و آبی در استان خریداری شده است.

استاندار کردستان ارزش 500 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان تا این لحظه را 7 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و از وزیر جهاد کشاورزی خواست که حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش کردستان هر چه سریعتر پرداخت شود.

زارعی کوشا گفت: تا پایان فصل برداشت سقف خرید به 900 هزار تن افزایش می یابد که ارزش آن بیش از 15 هزار میلیارد تومان  است و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که کردستان را در اولویت پرداخت به موقع قرار دهد.

وی با اعلام اینکه خوشه های گندم کردستان حاصل شب نخوابیدن های کشاورزان بر سر زمین های زراعی است و ما باید امروز با پرداخت پول به موقع، عرق جبین کشاورزان را خشک کنیم تا در سال زارعی آینده  نمودار تولید صعودی تر شود؛ از وزیر خواست که نسبت به افزایش سطح تبدیل اراضی دیم به آبی کردستان نگاه ویژه تری داشته باشند.

استاندار کردستان روند افزایش تولید گندم در استان از 830 هزار تن به بیش از یک میلیون تن را نشانه مدیریت در تغییر الگوی کشت، افزایش بارندگی،استفاده ازعوامل تغذیه ایی، مبارزه با عوامل خسارت زا،  برگزاری دوره های آموزشی و ترویج، استفاده از متد کشاورزی دانش بنیان و مرکز تحقیقات، استفاده از بذر اصلاح شده و استفاده از روش نوین و مکانیزاسیون آبیاری عنوان کرد.

زارعی کوشا برای وزیر جهاد کشاورزی از محصولات ناب طلای سرخ توت فرنگی، محصولات مرغوب باغی نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد که امسال تولید کل محصولات کشاورزی از2.9 میلیون تن به 3.4 میلیون   تن در سال زارعی جاری افزایش یافته است که این رشد چشم گیر مایه خرسندی و مباهات است.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار به استاندار وعده داد که مطالبات گندم کاران استان را در اولویت قرار دهد و حاصل این گفت و گو و دیدار را برای شناخت از ظرفیت های کشاورزی کردستان مثبت ارزیابی کرد.

«محمد علی نیکبخت» از اینکه تولید گندم از 830 هزار تن به بیش از یک میلیون تن و حجم تولید محصولات کشاورزی از 2.9 میلیون تن به 3.4 میلیون تن افزایش یافته است، ابراز رضایت و خرسندی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی انسجام‌ مدیریتی در کردستان را تحسین کرد و از توجه ویژه استاندار به بخش کشاورزی و اقدامات اساسی دو سال اخیر در این بخش قدردانی کرد.

نیکبخت در این دیدارازبرنامه های ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و اعمال  سیاست تشویقی برای کشاورزان ابراز رضایت کرد و دکتر «پیمان اسکندری» را هم تشویق و تقدیر کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 912835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟