فاز دوم توسعه منطقه تنگ بیجار به زودی آغاز می‌شود/ روزهای خوبی پیش روی استان ایلام است

به گزارش رکنا از ایلام : مهدی حیدری،مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نشست تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت نفت و گاز غرب که  با حضور دکتر بهرام‌نیا  استاندار ایلام، مهندس بسطامی و خانم دکتر فلاحی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر بهرام‌نیا استانداری دلسوز و پیگیر هستند و لحظه به لحظه پیگیر پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام است.

وی اظهار کرد: پتانسیل‌های خوبی در استان در حوزه نفت و گاز وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه‌ها و پروژه‌های آتی، روزهای خوبی را برای استان ایلام متصور هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: با توسعه میادین نفتی شاهد توسعه و تحول در استان و در نهایت تولید و اشتغال خواهیم بود.

حیدری در ادامه با اشاره به دیگر ظرفیت های استان نیز گفت: با مشخص شدن پیمانکار مربوطه، فاز دوم توسعه منطقه تنگ بیجار نیز به زودی آغاز می شود.

دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در ادامه  این نشست گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان، انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به ایلام است که با تلاش‌های صورت گرفته این پرونده به استان منتقل شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استان ایلام ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد منابع نفتی کشور را در اختیار دارد، تأکید کرد: از ۱۴۵ هزار بشکه تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در روز بیش از ۱۴۰ هزار بشکه آن در استان ایلام تولید می شود و ۵ هزار آن مربوط به دو استان کرمانشاه و لرستان است که این وزن تولید و صادرات خود گویای ظرفیت‌های استان ایلام در این حوزه است.

استاندار ایلام ادامه داد: شرکت نفت مناطق مرکزی نسبت به مستقر کردن جایگاه و سمت‌های تعریف شده با حضور مدیران مربوطه در استان، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مجموعه نفت و گاز باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند، افزود: این شرکت‌ها در راستای وظیفه اجتماعی خود در شهرهایی که پروژه‌های خود را اجرا می‌کنند باید به محیط پیرامونی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد که این از مطالبات به حق مردم است.

استاندار ایلام با بیان اینکه توسعه میادین نفت و گاز استان در دستور کار قرار دارد، گفت: استان ایلام از تمام مزیت‌ها برای تبدیل شدن به پارس غربی برخوردار است و این گفتمان باید عملیاتی شود

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مهندس رضایی، مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز غرب کشور، مهندس محمود نصیری، بعنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد. 

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 906264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟