احداث جاده سلامت در بام خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ احمدرضا دالوند در اینباره اظهار کرد: این جاده دسترسی یک پروژه‌ی جدیدی بوده که قرار است در محل بام خرم‌آباد احداث شود.

وی با بیان اینکه این جاده که به نوعی جاده سلامت نامگذاری شده یک پروژه اثرگذار در چند جهت بوده و با چند هدف احداث خواهد شد، اظهار کرد: اولین هدف این است که جاده دسترسی جدیدی به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان افزود: با توجه به اینکه جاده دسترسی کنونی به این ورزشگاه از محل کمربندی عبور می‌کند و زمانی‌که قرار است یک فعالیت ورزشی در مجموعه صورت بگیرد پیش‌بینی می‌شود حداقل با توجه به نام ورزشگاه ۱۵ هزار نفر در آن تردد کنند ممکن است سوانح و حوادث رانندگی رخ دهد.

دالوند بیان کرد: با توجه به این موضوع در مسیر ادامه جاده‌ای که در بام خرم‌آباد وجود دارد یک جاده به مسافت تقریباً دو کیلومتر احداث خواهد شد که مستقیماً به این ورزشگاه دسترسی دارد.

وی ادامه داد: هدف دوم این است که با توجه به وضعیت توپوگرافی و طبیعتی که در این مسیر وجود دارد، قرار است منابع طبیعی در بالای جاده در حال احداث نسبت به کاشت نهال اقدام کند و یک جنگل دست‌کاشت در بالای آن ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در کنار این جاده مسیرهای پیاده‌راه و حتی یک پیست دوچرخه سواری ایجاد شود.

وی یادآور شد: با توجه به طبیعت زیبا و وضعیت توپوگرافی که این منطقه خرم‌آباد دارد به یک مسیر و به نوعی جاده سلامت و محل تفرج و ورزش شهروندان خرم‌آبادی تبدیل خواهد شد.

دالوند ادامه داد: در حال حاضر یک راه ورودی و خروجی برای شهر خرم‌آباد وجود داشته و کل حجم ترافیک شهر در این مسیر است و پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت جاده بام یک مسیر ورودی و خروجی برای شهر خرم‌آباد باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اظهار کرد: همانند پروژه جاده بلیلوند، احداث این جاده در شرایط فعلی بدون ردیف اعتباری و از طریق هم‌افزایی و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان انجام خواهد شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 906249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟