اهمیّت صنعت و معدن برای حضور هرچه مقتدرانه‌تر ایران در اقتصاد جهانی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ متن پیام محمدیاسر طیب نیا مدیر عامل فولاد مبارکه به شرح  زیر می باشد؛ 

صنعت و معدن از ارکان مهم پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل دهم تیرماه هرسال به‌عنوان روز «صنعت و معدن» نام‌گذاری شده است. رشد صنعت فولاد ازجمله مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور به شمار می‌آید و میزان تولید سالانه فولاد در ایران نیز که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از یک میلیون تن بود، در حال حاضر به 30 میلیون تن در سال رسیده و کشورمان جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه تولید فولاد قرار گرفته است.

بدون تردید صنعت و معدن و به‌طور مشخص، معدن و صنایع معدنی به‌عنوان پیشران اصلی توسعه اقتصادی کشور، رونق تولید و اشتغال‌آفرینی را به همراه خواهد داشت و از برکات این دو اتفاق مهم، ارتقای سطح رفاه و رفع مسائل معیشتی مردم است. بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری، تولید و حمایت از آن، تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، غلبه بر تحریم‌های ظالمانه و حضور هرچه مقتدرانه‌تر در عرصه رقابت‌های جهانی است.

گروه فولاد مبارکه با دارا بودن سهم بیش از 33 درصدی از تولید فولاد کشور، مصمم است تا در ذیل عنایات پروردگار متعال و حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده، به‌عنوان صنعت پیشران اقتصاد غیرنفتی کشور بتواند با افزایش کمّی و کیفی تولید، دولت محترم را در مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور یاری رساند.

اینجانب روز «صنعت و معدن» را که فرصت مناسبی برای تبیین نقش صنعت در رشد و توسعه اقتصادی کشور است به تمامی فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنم و برای آنان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

کدخبر: 905299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟