تصمیم جالب شورای شهر مشهد/ هزینه اتوبوس در این شهر رایگان شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، با رای اعضای شورای اسلامی شهر، کلیات طرح «عدم دریافت کرایه خدمات حمل‌ونقل عمومی در سازمان اتوبوسرانی از شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی به منظور جبران هزینه‌های آن»، با رعایت تباصری که در جلسه علنی آینده، بررسی خواهد شد، به تصویب رسید.

موسی الرضا حاجی بگلو، عضو شورای شهر مشهد و پیشنهاد دهنده و نماینده موافق طرح رایگان کردن اتوبوس در صحن علنی شورای شهر گفت: امروز اگر اتوبوسرانی ۱۲هزار تومان هزینه دارد، ما فقط هزار و ۲۰۰تومان را می‌گیریم و این زیر ۵تا۷ درصد است.

وی اظهارداشت: قشری که از اتوبوسرانی استفاده می‌کند، قشر مستضعف، کارگر، شهروند، دانشجو و دانش‌آموز است قشر مرفه که استفاده نمی‌کند. چطور در هر دستگاهی در استان باید هزینه بدهیم و اشکالی ندارد اما برای شهر می‌خواهیم ۲۰۰میلیارد کمک کنیم، داد می‌زنیم که این طرح خوبی نیست.

حاجی بگلو با انتقاد از مخالفت برخی اعضا گفت: برای ۲۰۰میلیارد تومان در جلسه می‌گویند اگر این کم شود، نقدینگی ما کم می‌شود، این چه حرفی است. ۳هزار و ۷۰ ایستگاه اتوبوس داریم که هزار و ۶۹۰ عدد آن صاحبانی دارد اما یک ریال از این‌ها کسب درآمد نکردید. بروید مدیرهای درآمدی بیاورید و درآمد کسب کنید و شهردار مشهد نیز باید مدیر درآمدی باشد.

کدخبر: 904085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟