صنوف تولیدی امسال مشمول دریافت تسهیلات تبصره 18 می باشند

به گزارش رکنا از ایلام : رضا محمد رحیمی  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، صبح شنبه در مراسم روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت، که با حضور استاندار و مقامات کشوری و لشکری استان و نیز اصناف و بازاریان ایلام برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت دکتر بهشتی، روز اصناف و دهه تولید و تجارت را خدمت همه دست اندکاران تولید و تجارت تبریک گفت.

محمد رحیمی اظهار داشت: در استان ایلام در حوزه اصناف 47 هزار واحد صنفی در قالب 120 اتحادیه و 5 اتاق اصناف مشغول فعالیت هستند، که جمعیت شاغل در این حوزه را 67 درصد آقایان و 33 درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: از کل اشتغال در واحدهای صنفی استان، 50 درصد در بخش خدمات می باشند که همه این 50 درصد، در حوزه اصناف و بازار قرار دارند.

مدیرکل صمت در ادامه گریزی به حوزه صنعت زد و گفت: 480 واحد صنعتی با بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت و حدود 276 طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 80 هزار میلیارد تومان در حال احداث است، که امسال و در آینده نزدیک اثرات مثبت آنها قابل مشاهده خواهد بود، که از جمله آنها میتوان به ان جی ال دهلران، فولاد ایوان و ارغوان گستر ایلام اشاره کرد.

وی بیان داشت: بزودی در سطح استان، تعدادی سرمایه گذاری جدید در راستای شعار سال، که افزایش تولید و مهار تورم است، آغاز خواهد شد که یکی از مزایای آن، اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم است.

محمدرحیمی در مورد احیای واحدهای صنعتی راکد نیز گفت: سال گذشته با حمایت همه جانبه استاندار محترم و معاون هماهنگی امور اقتصادی ایشان، در بخش صنعت 36 واحد به چرخه تولید بازگشته است و طبق برنامه ریزی انجام شده، برای امسال نیز این حرکت در دستور کار خواهد بود.

وی گفت: دولت کنونی با جدیت تمام بدنبال بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه، و فرصت هایی است، تا به هر شکل چرخه اقتصاد مملکت در استان ایلام از حرکت باز نماند.

مدیرکل صمت استان در پایان در خصوص تسهیلات تبصره 18 هم گفت: امسال برای اولین بار، علاوه بر بخش صنعت، صنوف تولیدی نیز اجازه ثبت نام، برای دریافت تسهیلات این تبصره را خواهند داشت.

لازم به ذکر است، درپایان این مراسم،  تعدادی از اصناف و بازاریان پیشکسوت، نمونه و فعال، با اهدای لوح سپاس و هدایایی، مورد تقدیر قرارگرفتند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 903379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟