۴ هزار و ۱۲۹ طرح عمرانی چهارمحال و بختیاری در سامانه منتاک ثبت شد

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری

طراحی سامانه منتاک در راستای شفاف‌سازی یکی از راهبردهای مطلوب و موثری است که از طریق وزارت کشور و ریاست‌جمهوری صورت گرفته تا از طریق آن استان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مورد نظات و پایش قرار گیرند. تجمیع و یکپارچه‌سازی اطلاعات از مزیت‌های این سامانه به شمار می‌رود و بر اساس آن دیگر ضرورت ندارد برای کنترل و نظارت طرح‌های عمرانی مختلف نیروهای مضاعف فیزیکی صرف شود.

داریوش رضایی در همین خصوص افزود: از تعداد طرح‌های عمرانی ثبت شده در سامانه منتاک، ۲ هزار و ۳۴۸ طرح موافقت‌نامه‌ای، یک هزار و ۳۱۳ طرح غیرموافقت‌نامه‌ای و ۴۶۸ طرح متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها تخصیص یافته که از این مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید هر ۱۵ روز یک بار گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی خود را در سامانه منتاک ثبت کنند.

رضایی نظارت را یک اصل اساسی برای رسیدن به اهداف سازمانی عنوان کرد و گفت: در همین راستا به منظور تکمیل چرخه سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانهای کشور و به جهت گسترش و تقویت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، سامانه منتاک تشکیل شده است.

پریسا مصیبی دهکردی -چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 901583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟