عملیات نفس گیر اورژانس و آتش نشانی کرمانشاه برای نجات مرد ۵۵ ساله/ کولر آبی خطر آفرین شد+عکس

مسعود قلعه‌سفیدی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه، اظهار کرد: عصر روز گذشته ماموریتی تحت عنوان برق گرفتگی به پایگاه طالقانی اعلام و پرسنل بلافاصله اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول اقدام به قطع برق ساختمان کردند و پس از آن تکنسین‌های اورژانس به بالین بیمار بر روی پشت‌بام شتافتند و در محل حادثه عملیات احیا را شروع کردند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به گفته اطرافیان؛ مردی ۵۵ ساله با آغاز شدن فصل گرما به جهت بررسی سرویس سالانه کولر آبی ساختمان بر روی پشت‌بام رفته بود که به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی و بر اثر برق‌گرفتگی، بی پاسخ شده بود.

وی خاطرنشان کرد: سریعا ارزیابی‌های لازم انجام شد و مددجو دچار ایست قلبی تنفسی شده بود. عملیات احیا قلبی پیشرفته، سریعا آغاز شد، این مرد پس از مانیتورینگ دارای ریتم فیبریلاسیون بطنی بود که با تخلیه شوک و سه سیکل احیا، بازگشت خودبخودی گردش خون صورت گرفت. همچنین تنفس خودبخودی نیز پس از ۵ دقیقه بازگشت. پس از هماهنگی با دیسپچ به کمک پرسنل آتش نشانی مددجو پایین آورده و به مرکز درمانی امام علی (ع) منتقل شد.

قلعه‌سفیدی بیان کرد: بیمار حین تحویل به بیمارستان، دارای ضربان قلب ۱۰۰، تعداد تنفس ۱۲، فشار خون سیستولیک ۱۰، spo۲  ۹۶%، سطح هوشیاری کانفیوز و مردمک‌های دارای واکنش به نور بود.

IMG_20230606_115907_477

IMG_20230606_115858_871

IMG_20230606_115903_289

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه 

کدخبر: 898439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟