لرستان قطب سنگ و الیگودرز قطب سنگ تزئینی کشور است

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهمن جعفری در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت منطقه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به همجواری لرستان با تعدادی از استان‌های کشور، ۲ نشست قبلی را در استان‌های مرکزی و قم برگزار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تبادل نظر بین مدیران، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ایجاد زنجیره‌های تولید از اهداف این گردهمایی‌ها است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه این استان مستعد توسعه صنعتی است، افزود: قرار گرفتن لرستان در یک موقعیت جغرافیایی موجب شده این استان در شاهراه ترانزیتی قرار گیرد.

جعفری بیان داشت: لرستان به دلیل ذخیره سنگی بالا، تولیدکننده انواع سنگ‌ها و دارای خطوط کاملا اتوماتیک است، همچنین این استان در ساخت و تولید پلی‌اتیلن، طراحی و تولید انواع پارچه‌ها در نساجی‌های استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه لرستان قطب سنگ و الیگودرز قطب سنگ تزئینی کشور است، افزود: کارخانه سیمان دورود در میان مصرف‌کنندگان از شهرت بسیار برخوردار است.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: بیش از یک چهارم منابع سنگ‌های تزئینی کشور در این استان وجود دارد، ضمن اینکه ۵۶۱ میلیون تن میزان ذخایر کشف شده استان است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 897356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟