مراسم ” شب ویڗه بندرکیاشهر” در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد /بندر کیاشهر تاریخ خاویار خزر

به گزارش رکنا از گیلان، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در  شب ویژه کیاشهر در جمع مسئولان و رسانه های حاضر که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد ، بندر کیاشهر را شهر شیلات و شالی، شهر برنج و بادام و خاویار خزر خواند و گفت: شهر بندری کیاشهر با داشتن مجموعه ای از زیبایی ها و جذابیت های طبیعی گردشگری همچون  جنگل، دریا، رودخانه، تالاب و گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر و همچنین مجموعه تاریخی شیلات و پل چوبی توانایی لازم برای معرفی در سطح ملی و حتی بین المللی را دارد.

ایشان با اشاره به تمام ظرفیت ها و پتانسیل های بندر کیاشهر افزود: هدف ما از برند شهری استفاده از تمام این ظرفیت ها در جهت رساندن بندر کیاشهر به جایگاه اصلی خود میباشد.

عاطفی در پایان  با تاکید بر اهداف مهم این برنامه افزود : در صورت ایجاد برندینگ، جذب گردشگر و سرمایه گذار ما می‌توانیم دست در دست یکدیگر بندر کیاشهر را درآینده ای  نزدیک به عنوان قطب گردشگری و الماسی درخشان در گیلان و کشور معرفی کنیم و امیدوارم امشب ، تبدیل به ساعاتی خاطره انگیز و سرنوشت ساز برای بندر کیاشهر شود.

کیاشهر نیاز به تخصیص اعتبار و پول ندارد

حاتم پور باقری، رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر توسعه بندر کیاشهر و رسیدن  به جایگاه اصلی خود را  منوط به تعامل مسئولان و دستگاههای شهری، استانی و کشوری دانست.

پور باقری توضیح داد: شرکت شیلات در بندر کیاشهر از ۱۵۰ سال پیش شیلات تاسیس شده و هم‌اکنون ۱۴ بنا از مجموع ۲۴ بنای ارزشمند آن به ثبت ملی رسیده است.

ایشان با اشاره به تمام ظرفیت های موجود در بندر کیاشهر  گفت : ظرفیتهای بندر کیاشهر ظرفیتهایی بی نظیر اما گمنام است و ما با برند سازی و معرفی این طرفیت ها در قالب برندینگ شاهد شکوفایی در حوزه  گردشگری و اشتغال زایی برای جوانان   خواهیم بود.

رییس شورای شهر بندرکیاشهر گفت: کیاشهر نیاز به تخصیص اعتبار و پول ندارد، بلکه خواهان تعامل برای بروز داشته ها و ایجاد برندینگ در خور استعدادهایش است.

ایده ها برای درخشش بندر کیاشهر کم نیست

 ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی  نیز با اشاره به ظرفیت ها و اهمیت برندینگ  گفت : ایده ها برای درخشش بندر کیاشهر کم نیست و میتوان با بسترسازی برای بازدید گردشگران سرمایه گذاران صاحب ذوق شکوفایی و توسعه این منطقه را موجب شد.

وی  با اشاره به رزومه عمرانی و فرهنگی شهردار رشت گفت: در صورت تفویض اختیاراتی به شهرداری بندر کیاشهر در زمینه توسعه بندر کیاشهر گامهای موثری میتوان برداشت.

برند شهری ساختنی نیست بلکه کشف کردنی است

در ادامه این مراسم سروش باغبان مشاور برندسازی شهری، با اشاره به ضرورت بیان روایت محصولات برندینگ برای مردم گفت: در دنیای امروز اکثر کلانشهرها برند شهری را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های خود در راستای توسعه پایدار شهری و در پی آن رونق فرهنگ و اقتصاد می‌دانند و برای این مساله سرمایه گذاری‌های قابل توجه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در گام اول باید از برندینگ شهری رضایت داشته باشند، افزود: در برندینگ شهری عوامل مختلفی چون توریسم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مردم شناسی، کیفیت و همراهی جامعه محلی ، آموزش و… تاثیرگذارند و همچنین برند شهری ساختنی نیست بلکه در این فرآیند دارایی‌های فیزیکی و طبیعی شهر‌ها کشف می‌شود.

 

 در  این مراسم، اجرای مراسم خواهر خواندگی و تعاملات دو سویه با بندر کیاشهر و بندر خمیر با حضور دو شهردار و تبادل شیوه نامه همکاری میان آنها انجام گرفت و اعلام شد:  استفاده از تمام  ظرفیتهای خاص در سواحل دو بندر کیاشهر و خمیر میتواند منجر به شکوفایی و ایجاد راهکارهای جدید جهت توسعه و اشتغال و نوآوری شود.

و در پایان  آیین کیاشهروندی افتخاری برای دو چهره فعال اجتماعی و محیط زیستی با نامهای دکتر احمد محیطی طباطبایی و دکتر ایوبی برگزار و لوح شهروندی به آنان اهدا شد.

 مرجان گودرزی /گیلان 

 

 

 

 

کدخبر: 896992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟