تک رقمی شدن تلفات صنعت برق برای اولین بار

به گزارش رکنا از ایلام : ولی اله ناصری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: در سال گذشته با ناترازی در صنعت برق روبرو شدیم، که با همراهی رسانه ها و مدیریت مصرف توسط همشهریان فهیم، توانستیم قسمتی از این ناترازی را رفع کنیم.

ناصری ابراز کرد: با تاکید هیئت وزیران امسال هیچ گونه قطعی و محدودیتی در حوزه  مصارف خانگی و تجاری نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اعلام برنامه های مدیریت مصرف بار،که شامل: دریافت برق رایگان ۵ ساعته چاههای کشاورزی  در ازای فعالیت ۱۹ساعته چاه های کشاورزی و عدم فعالیت در ۵ ساعت پیک وهمچنین تعدیل بار روشنایی معابر بلواری در سطح شهرهای استان،همراهی مردم و خصوصا کشاورزان را خواستار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان داشت: در سال گذشته هیچ خاموشی در سطح استان نداشتیم و امسال هم این برنامه با قدرت بیشتری پیگیری،خواهد شد .

وی سهمیه ابلاغی کاهش پیک مصرف برق در استان را در حوزه صنعتی ۴ مگاوات، کشاورزی ۲۲ مگاوات عمومی اداری ۸ مگاوات ،تجاری ۲ مگاوات،مولد ۳ مگاوات ، خانگی ۶ مگاوات اعلام کرد و بیان داشت کمترین اعمال سهمیه ابلاغی در استان مربوط به مصارف خانگی است.

ناصری در ادامه گفت: با توجه به گرمسیری بودن بیشتر مناطق استان الگوی مصرف برق در مناطق گرمسیری ۱۰ برار هستند .بیشترین پیک مصرف برق مربوط به شهرستانهای ایلام و دهلران است.

ناصری مهمترین برنامه های گذر از پیک ۱۴٠۲ را اجرای طرح پاداش صرفه جویی برای مشترکین خانگی عنوان کرد و گفت: در برنامه مدیریت مصرف بخش خانگی در سال جاری، سیاست کلی وجود دارد که نخست طرح پاداش صرفه جویی و دوم قانون افزایش پلکانی تعرفه برای مشترکان پرمصرف است.

نکات قابل توجه در پیشگیری و مدیرت بار مصرف شامل: 

۱_ خاموش کردن کولر های گازی مازاد در مناطق گرمسیری 

۲_استفاده از دور کند کولر های ابی در مناطق عادی 

۳ _ایجاد سایبان برای کولرها

۴_مدیریت مصرف روشنایی ساختمانهاو معابر

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 896306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟