حجم ویدیو: 66.92M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی ۱۴۰۲ به دلیل همیاری با کارفرمایان در واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی، اصناف و همچنین بالا بردن توان تولیدی نیروی کار برای کارفرمایان اجرایی می شود.

شیرزاده افزود: این طرح در سال ۱۴۰۲ از ابتدای خرداد تا پایان مرداد و به مدت دوماه اجرا می‌شود. کارفرمایان متقاضی برای استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای با پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای خود یا پرداخت اقساطی آن، از پرداخت جریمه معاف می‌شوند. کارفرمایان باید توجه داشته باشند، در صورتی‌که اصل بدهی بیمه‌ای را در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت نمایند از بخشودگی صد در صد جرایم برخوردار می‌شوند. اما در حالتی که از شرایط پرداخت ۲۴ تا ۳۶ ماهه برای پرداخت جرایم بیمه‌ای استفاده کنند، به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: بهترین حالت برای پرداخت جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و برخورداری از صد در صد بخشودگی جرایم است. برای برخورداری از طرح بخشودگی کارفرمایان تامین اجتماعی، کارفرمایان متقاضی باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ 31 مرداد ماه ثبت کنند.

 

کدخبر: 896260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟