تمامی روستاهای لرستان برق‌دار هستند/ خاموشی‌ها در تابستان کاهش می‌یابد

به گزارش رکنا از لرستان؛ مهران امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های لرستان اظهار کرد: با توجه به رشد ۳ تا ۵ درصدی مصرف برق در کشور و به تبع لرستان، ناترازی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پیک مصرف برق استان به بالای ۶۸ هزارمگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با بیان اینکه ظرفیت اسمی بالای خوبی در استان داریم، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاهی استان ۸۶۴ مگاوات است.

امیری بیان داشت: نصب پنل خورشیدی برای اقشار تحت حمایت و کم‌درآمد را داریم که با توجه به سهمیه ۴ هزاری سال ۱۴۰۱، این مهم در حال انجام و واگذاری است.

وی با اشاره به آمار پائین هوشمندسازی برق در استان، گفت: تجهیزات و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل ۹۸ استان در حال تکمیل است و با تحقق کامل این مهم بخش زیادی از مشکل قطعی‌ها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق لرستان در خصوص برق‌رسانی مناطق صعب‌العبور و روستاهای استان، افزود: تمام روستاهای استان برق‌دار هستند، ضمن اینکه سال گذشته ۸ روستا برق‌دار شد و امسال برنامه برق‌دار شدن ۲ روستا را در اولویت داریم.

امیری با اشاره به پاداش بالای شرکت برق به مشترکان کم‌مصرف برق، افزود: به ازای هر کیلووات کاهش مصرف برای پله‌های مختلف بین ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان پاداش خواهند گرفت، ضمن اینکه سال گذشته در بخش خانگی ۱۵ میلیارد تومان به ۲۲۸ هزار مشترک پاداش تعلق گرفت، همچنین ۸۰ میلیون تومان پاداش همکاری به ادارات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ درصد مشترکین لرستانی کاهش مصرف برق داشتند، امسال در بخش خانگی درصدد افزایش ۲ هزار مگاواتی برق هستیم.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با بیان اینکه عمده شبکه فرسوده استان بیشتر مختص مناطق روستایی است، افزود: سال گذشته شبکه برق ۳۰۰ روستا بهسازی و اصلاح شد و امسال این تعداد روستا به ۱۷۰ مورد خواهد رسید.

امیری در خصوص برنامه‌های خاموشی تابستان امسال، تصریح کرد: تابستان امسال نیز برنامه سال گذشته را در بخش‌های صنعتی و کشاورزی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در طرح فجر امسال ۶۰۰ ترانس جدید نصب خواهند شد، برای تابستان امسال به نظر می‌رسد مشکلات کمتری را برای خاموشی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با اشاره به پرداخت ۱۸ میلیارد تومان خسارت وسایل برقی سوخته به مشترکین در سال ۱۴۰۰، گفت: این رقم بالا بوده و باید با فرهنگ‌سازی این میزان خسارت را کاهش داد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 895074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟