بیانیه قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمانشاه منتشر شد

به گزارش رکنا از کرمانشاه، همزمان با سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، بیانیه قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمانشاه منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

وَ الَّذِینَ یَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِیثاقِهِ وَ یَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یُوصَلَ وَ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ أُولئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ " رعد_۲۵ "

میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی، کمتر از میدان جهاد با دشمن مهاجم مسلح نیست.

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

با گذشت ۲۲ سال از فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، درحالی که روز گذشته ولی امر مسلمین بار دیگر با اشاره به این فرمان، خاطرنشان کردند: "اگر از آن زمان، دولت‌ها و مسئولان اقدام می‌کردند، امروز وضع بهتری داشتیم که امیدواریم دولت و مجلس این مبارزه را جدی دنبال کنند"، بار دیگر یادآوری ضرورت و تاکید بر جدیدت اجرای این فرمان‌ها را بر خود لازم دیدیم.

با مرور فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد رهبر معظم انقلاب کلیدواژه‌های: استمرار مبارزه با فساد، ناامیدنشدن در مبارزه با فساد، امانتداری مبارزان با مفاسد، شناسایی نقاط فساد زا، قاطعیت در مبارزه با فساد، عمل به وظایف قانونی، پرهیز از تبعیض و شعارزدگی در مبارزه با فساد  را می‌توان یافت که با بهره‌گیری از آن میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی تعریف می‌شود.

حضرت آقا هرساله در پیام نوروزی اول سال نقشه راه کشور را با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، ضرورت‌ها و نیازهای جامعه ابلاغ می‌کنند؛ که امسال نیز همچون چندسال اخیر اقتصاد را با توجه به مشکلات فرهنگی، سیاسی و ... محور مشکلات دانست و سال ۱۴۰۲ را به نام "کاهش تورم، افزایش تولید" نامگذاری کرده و  محقق شدن این شعار را در زیر پرچم همبستگی و حرکت ملی عملی دانست و به میدان آوری مردم را راهگشای حل مشکلات معرفی کرد.

ایشان همچنین سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی را هم اهمیت با مساله تولید می‌دانند و فرمایند: " یکی از خلأهای مهم کشور ما مسئله‌ی سرمایه‌گذاری است. باید سرمایه‌گذاری انجام بگیرد که این هم کار مهمّی است".

حال که کمتر از ۲سال از عمر دولت انقلابی می‌گذرد و زمینه استقرار یک دولت فسادستیز با روی کار آمدن استاندار مومن و حزب‌الهی در کرمانشاه فراهم گشته، روزنه‌های امید بر دل جوانان انقلابی دیار شهید جعفری‌ها تابیده که می‌شود با کار و تلاش قطار انقلاب اسلامی را به سمت هدف نهایی پیش‌راند‌.

آمار بالای بیکاری، بالا بودن شاخص‌های فلاکت و پایدار نبودن شرایط اقتصادی در استان کرمانشاه ضرورت توجه به مساله اقتصادی در استان کرمانشاه را با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی در تولید، سرمایه‌گذاری، معادن، مرزی و صنعتی را ۲چندان می‌کند تا شرایط اقتصادی استانی که روزی استان پنجم کشور بود را پایدار کرده و بهبود ببخشد.

بی‌شک قطع دست سواستفاده‌گران، زیاده‌خواهان، انحصارگران، رانت خواران و همه مفسدین در امنیت سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه موثر بوده و زمینه حضور سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی در استان فراهم خواهد کرد که همانطور که میدانید این مهم بدون مشارکت مردمی و به میدان آمدن جوانان مومن متعهد رقم نخواهد خورد.

ظرفیت‌های غیرفعال معدنی، رکود و تعطیلی کارخانجات تولیدی و عدم سرمایه‌گذاری درست و اصولی در استان شرایط استان کرمانشاه را به جایی رسانده است که فرمان رشد تولید رهبری تنها راه حل مشکلات استان است.

سفر سال گذشته هیات دولت به استان کرمانشاه و مصوباتی که عموماً رنگ و بوی اقتصادی داشت نشان از اهتمام دولت برای خارج کردن کرمانشاه از وضعیت کنونی است.

اما نکته‌ مشترکی که از تجمیع فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی، بیانیه گام دوم انقلاب، پیام نوروزی ۱۴۰۲ و سخنرانی ۹ اردیبهشت رهبر انقلاب در جمع کارگران می‌شود برداشت کرد، اهمیت به میدان آوری مردم است که بارها مورد تاکید معظم‌له قرار گرفته و این مهم با بهره‌گیری ظرفیت حلقه‌های میانی محقق خواهد شد.

افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و رونق بخشیدن به تولید محقق نمی شود مگر با پررنگ شدن نقش مردم در شناسایی فساد و توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی مردمی.

مجموعه قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمانشاه به عنوان یک حلقه میانی و نهادی مردمی آمادگی خود را برای کم‌کردن فاصله مردم و مسئولین اعلام کرده و بر اساس تکلیفی که امامین انقلاب بر عهده این جوانان گذاشتند تمام تلاش خود را برای به حرکت درآوردن کاروان عظیم مردم و به میدان آوری جوانان متعهد بکار خواهد گرفت؛ همچنین دستگاه قضایی استان و نهادهای امنیتی استانی، قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمانشاه را بازوی مردمی خود بدانند و به این ظرفیت مردمی نگاه ویژه داشته باشند.

و اما در پایان این بیانیه ضمن خداقوت به مسئولین دولت مردمی در استان کرمانشاه تاکید می‌کنیم در اسرع وقت مشکلات شناسایی شده توسط مردم و راهکارهای کارشناسان دانشگاهی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

کدخبر: 889577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟