جابه جایی ۵۱۱ میلیون تن کالا به همت ناوگان جاده ای کشور

به گزارش رکنا از اردبیل،  مهرداد حمدالهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه نشست تخصصی انجمن های صنفی، شرکت ها و رانندگان فعال در ناوگان باری که با حضور نمایندگانی از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی در اردبیل برگزار شد، گفت: سال گذشته ۵۱۱ میلیون تن کالا در شبکه ناوگان باری جاده ای جابجا شد که سه درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است.

حمدالهی یادآور شد: در حال حاضر ۴۱۲ هزار دستگاه کامیون با میانگین سنی ۱۹ سال در امر جابجایی کالا در جاده های کشور فعال هستند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خصوص راهکارهای کنترل فرار بار و اقدامات انجام شده گفت: علاوه بر راهکارهای فیزیکی کنترل فرار بار توسط مسئولین نظارتی تلاش شد استفاده از فناوری و سامانه ها را هم برای جلوگیری از فرار بار در ناوگان باری افزایش دهیم.

حمدالهی ادامه داد: سامانه داده کاوی اطلاعات پلاک یا همان "داپ"در همین راستا فعال شده است که در چارچوب آن راننده و شرکتی که اقدام به حمل بار بدون اسناد کند شناسایی و به ادارات استانی معرفی می‌شود.

حمدالهی ادامه داد:با توجه به نام کاربری که برای رانندگان و شرکتها تعریف شده است، رانندگان و شرکت های متخلف قابل شناسایی هستند.

وی یادآور شد: نخستین تخلف به صورت پیامکی به راننده و شرکت متخلف اطلاع رسانی و در صورت ادامه تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

 

کدخبر: 889433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟