عملیات اجرایی راه اصلی گلپایگان- الیگودرز- امام‌زاده حسن آغاز شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ خیراله خادمی از آغاز عملیات بخشی از از راه اصلی گلپایگان- الیگودرز-امام‌زاده حسن حدفاصل گندمینه تا هنده آخبر داد.

خادمی یکی از مهم‌ترین مزایای احداث این محور را کوتاه شدن مسیر ارتباطی میان استان‌های لرستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری اعلام کرد و گفت: کوتاه شدن مسافت و به دنبال آن کاهش زمان و هزینه سفر، موجب رونق صنعت گردشگری در منطقه و ایجاد اشتغال پایدار در این استان‌ها می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: احداث محور گندمینه- هنده موجب خروج روستا‌های پرجمعیت در مسیر شهرستان‌های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان از بن بست می‌شود و بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز-خمین-گلپایگان به این مسیر می‌شود.
وی با اشاره به کاهش ۲۶ کیلومتر از مسافت سفر از الیگودرز تا گلپایگان اظهار داشت: این محور ظرفیت عبور روزانه ۲ هزار خودرو را دارد و با توجه به دسترسی ایمن و کوتاه‌تر به این دو استان، نقش پدافند غیرعامل برای شهرستان‌های گلپایگان و الیگودرز دارد.
خادمی در خصوص احجام فنی پروژه توضیح داد و گفت: ۲۵۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۴۳ هزار متر مکعب خاکریزی، ۳۳ هزار متر مکعب اساس، ۱۴۵ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳. ۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۳۶ هزار تن آسفالت و ۱. ۷ هزار تن قیر احجام اجرایی این پروژه هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین تعداد پل‌های کوچک مسیر را ۲۵ دستگاه به طول ۴۴۰ متر اعلام کرد و افزود: این مسیر ۱۷. ۳ کیلومتر است و بخشی که عملیات اجرایی آن آغاز شد ۸. ۳ کیلومتر است که اعتبار مورد نیاز احداث مسیر بیش از۱۴۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟