رویداد استانی «جایزه جوانی جمعیت» در کردستان برگزار می‌شود/استانداری کردستان نسبت به شناسایی وظرفیتهای بانوان فعال  در جامعه اعلام آمادگی میکند

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ زینب زاله، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در نشست تببین و تشریح رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت که روز دوشنبه در سالن شهدای گمنام استانداری با حضور استاندار و جمعی از بانوان فعال دستگاههای اجرایی و بانوان فعال در سنندج برگزار شد، گفت: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و فرهنگ‌سازی لازم بتوانیم زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری در خانواده‌ها را ارتقا بخشیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید در زیست بوم اجتماعی و فرهنگی استان کردستان اقدامات مؤثری را انجام دهیم، افزود: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف استان باید مسئله جوانی جمعیت را مورد توجه جدی خود قرار دهند و به نحو شایسته حامی اجرای این طرح باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت و گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت را اسامی روز شمار هفته ملی جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های اجرایی خود را براساس این روزشمار تنظیم کنند.

وی از برگزاری رویداد استانی «جایزه جوانی جمعیت» در ۲۴ اردیبهشت‌ماه در کردستان خبر داد و گفت: این رویداد در هفت شاخص خانواده، مدیران، رسانه، نخبگان، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

زاله افزود: تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تقویت هویت مادری، ترویج ازدواج بهنگام و جوانی جمعیت، تأثیر تک‌فرزندی و پیامدهای آن، مقابله با مسئله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، دستاوردها و پیامدها از محورهای محتوایی پیشنهاد شده در اجرای این طرح ملی است.

وی با اشاره به اینکه جایزه ملی جوانی جمعیت نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور است، اظهار کرد: جریان‌سازی و پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و ملی خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: از بین برگزیدگان در این هفت شاخص برترین‌ها انتخاب می‌شوند تا در رویداد ملی کشوری در ۳۰ اردیبهشت معرفی و تجلیل شوند.

استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم تعریف قوم کرد در استان کردستان و کشور ایران حضور بانوان است که نقش وانسجام آنها در جهات مختلف ودر جامعه بسیار تاثیر گذار بوده و گره ها ومشکلات بسیاری با حضور و همکاری آنها در جامعه رفع خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به افزایش پیرسالی جمعیت در سی سال آینده کشور و مسئولیت پذیری مسئولان در مقابل نسلهای آینده و تحکیم جوانی جمعیت گفت: امروز باید ما به عنوان یک مسئول جوابگو آینده جوانان ونسلهای بعدی باشیم و بیشتر این موارد به نقش مهم اجتماعی بانوان همگرایی وانسجام آنها در فعالیتهای فرهنگی واجتماعی بستگی دارد که باید در این عرصه فعالیت گسترده تری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۳ درصد از تعاونیهای فعال در کشور و کاهش نگران کننده آن نسبت به سالهای قبل افزود:حضور بانوان نیز در حوزه های اقتصادی و تشکیل تعاونیها می تواند تاثیرگذاری قابل توجهی در جامعه داشته باشد.  

 

زارعی کوشا گفت:استانداری کردستان نسبت به شناسایی و کمک به بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی وظرفیتهای آنان در جامعه اعلام آمادگی میکند، چرا که جامعه امروز ما به جد، نیازمند حضور بانوان فعال وتاثیر گذار است.  

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 887303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟