درخواست برای تجویز سِرم در لرستان بالاتر از نرم کشوری است

به گزارش رکنا از لرستان؛ مؤمنی در اولین نشست کمیته تدابیر ویژه دارو در سال جاری، اظهار داشت: طی سال گذشته فقط ۷۵۰ هزار عدد سرم در استان لرستان تجویز شده و این یک قلم، خود گواه این است که بیشتر کمبودهای دارویی، تجویز القایی است.

وی افزود: درخواست بیمار مبتنی بر تجویز اقلام تزریقی در استان بالاتر از نرم کشوری است، به گونه‌ای که ۸۰ میلیارد تومان صرف داروهای تزریقی (۷۰ درصد نسخ) در استان شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: طی یک سال، ۱۳ شرکت توزیع کننده و ۷۷ داروخانه در سطح استان اضافه شده است که اشتغال ۳۰۰ نفر را در پی داشته و هم اکنون ۵۱ شرکت پخش دارو در لرستان فعالیت می‌کنند.

وی در مورد کمبودهای دارویی در استان، گفت: کمبودهای اقلام دارویی کشوری است و عمده ترین مشکل، همزمانی پیک هشتم کرونا با افزایش تعداد بار مراجعات مردمی به مراکز ما بود که همیشه در آغاز سال با آن روبرو هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یکی از کمبودهای دارویی را داروهای پیوندی دانست که به صورت پرونده‌ای هستند و وزارت بهداشت طبق لیست معاونت درمان هر دانشگاهی این اقلام را تحویل می‌دهد و معاونت غذا و دارو هیچ دخل و تصرفی در این تعداد و اقلام دارویی ندارد و به صورت سامانه‌ای است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 885659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟