مراقب کلاهبرداری با عنوان رمالی در فضای مجازی باشید

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت: طی پایش بعمل آمده پیرامون فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس مشاهده شد فردی با راه اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فالگیری و رمالی می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با بررسی ابعاد موضوع و با اقدامات فنی مشخص شد متهم با درج تصاویر فال‌گیری، رمالی و دعانویسی اقدام به تبلیغ گسترده و انجام این کار را در شبکه های اجتماعی کرده و با انجام این کار قصد رسیدن به اهداف مجرمانه خود را داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی فرد رمال به پلیس فتا احضار شد و پس از تکمیل تحقیقات پیرامون موضوع وی به همراه پرونده و مستندات جهت پاسخگویی به قانون به دادسرا معرفی گردید.

سرهنگ "محمودی" به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری در صورتی که بخواهند اقدام به تبلیغ و ایجاد کانال و گروه‌های غیرقانونی کنند و یا سعی در سوء استفاده از اعتقادات مردم نمایند پلیس فتا به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 885205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟