شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل/ مفاهیم دعاهای لیالی قدر را درک کنیم

به گزارش رکنا از هشترود ؛ حجت الاسلام والمسلمین  امیرنژاد کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگاران ، در مورد اهمیت شبهای قدر گفت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

وی اظهار داشت: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

این کارشناس امور مذهبی افزود: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.

امیرنژاد ادامه داد: بهتر و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

وی تصریح کرد: در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟

 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 883973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟