کاهش 43 درصدی تصادفات درونشهری در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ محمدرضا محمدی بیان داشت: از ابتدای طرح نوروزی در 25 اسفند 1401 تا روز یکشنبه هفتم فرو ردین ماه امسال هزار و 119 فقره تصادف رانندگی در راه های درونشهری استان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در همین مدت 4 فقره تصادف فوتی با 4 جان باخته رخ داد که 3 مورد آن در شهر اصفهان و یک مورد نیز در شهرستان اردستان بود و این میزان تصادفات فوتی و جان باخته 75 درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل  کاهش داشت.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع 398 فقره تصادف جرحی با 462 مجروح و 792 فقره تصادف خسارتی درمدت مذکور گفت: به ترتیب تصادفات جرحی 20 درصد و تعداد مجروحان حوادث رانندگی 14 درصد افزایش داشت اما در تصادفات خسارتی شاهد کاهش 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

این مقام انتظامی بیشترین علت وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: بیشترین ساعات وقوع تصادفات در راه های درونشهری استان هم صبح ها از 11 تا 14 و عصرها از ساعت 17 تا 21 بودند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه بیشترین حوادث رانندگی در شهر اصفهان رخ داده است اظهار داشت: براساس اطلاعات بدست آمده توسط کارشناسان پلیس راهور استان بیشترین محدوده وقوع تصادفات، هسته مرکزی شهر اصفهان بود که این روزها حجم تردد نیز در این محدود با افزایش چند برابری همراه است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با توجه به اینکه بیشتر اماکن گردشگری و تاریخی شهر اصفهان در محدوده هسته مرکزی این شهر قرار گرفته به همین جهت همه ساله شاهد حجم سنگین تردد خودروهای شهروندان و مسافران نوروزی در این محدوده هستیم .

سرهنگ محمدی به تمهیدات ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای جابجایی مسافران نوروزی و انتقال آنها به مکان های گردشگری اشاره کرد و گفت: به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه می کنیم برای بازدید از اماکن گردشگری به خصوص اماکن گردشگری هسته مرکزی شهر اصفهان از اتوبوس های شهری، سرویس هایی که به این منظور در نظر گرفته شده و قطار شهری استفاده کنند چرا که این کار باعث می شود تا زمانشان پشت ترافیک به هدر نرود.

بهمن راعی /اصفهان

کدخبر: 880829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟