۸ میلیون تردد در 68 سامانه فعال در جاده‌های کردستان ثبت شد
به گزارش رکنا از کردستان؛

فرزاد حسنی در جمع رسانه ها  اظهار کرد: کل تردد ثبت شده ۶۸ سامانه فعال در جاده‌های استان طی اسفندماه سال گذشته ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۴۰ مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه ۵ درصد رشد داشته است.

وی متوسط تردد روزانه را با رشد ۷ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته برابر با ۲۹۶ هزار و ۸۴۵ مورد اعلام کرد و گفت: متوسط تردد سرعتی نیز با رشد ۶ درصدی برابر با ۱۸۵ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه متوسط سرعت تمام محورها ۷۶ و درصد وسایل نقلیه سنگین ۱۷ بوده است، افزود: ورودی به استان یک میلیون و ۳۲۰ هزار مورد با رشد ۱۷ درصدی نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ بوده است.

حسنی از رشد ۱۲ درصدی ترددهای خروجی در اسفندماه سال گذشته از استان خبر داد و گفت: یک میلیون ۳۰۹ هزار تردد خروجی در محورهای استان به ثبت رسیده است که محور سنندج ـ سه راهی موچش و بلعکس با ۵۶۱ هزار و ۷۹۵ تردد، سقز ـ بوکان و بلعکس با ۵۳۹ هزار و ۵۲۳ تردد پرترددترین محورها بوده‌اند.

به گفته وی، محور قروه ـ بیجار با ۴ هزار و ۸۳۶ و مریوان سقز ۲۸ هزار و ۳۰۲ تردد کمترین میزان تردد در محورهای استان را در اسفندماه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 880329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟