تمام مددجویان روستایی تا سال آینده صاحب خانه می شوند/ یک میلیون شغل ایجاد کردیم

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سید مرتضی بختیاری، امروز (17 اسفند) در آیین تجلیل از مددکاران برتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل نهادمقدس کمیته امداد تنها 22 روز پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آن روزها و ماه های اوایل انقلاب، کشور روزهای حساسی را پشت سر می‌گذراند و دشمنان از هر سو به دنبال ضربه زدن به انقلاب نوپای ایران بودند، اما در آن شرایط امام (ره) در وهله اول به فکرمحرومان بود و تنها چند روز پس از انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد را صادر فرمودند.

وی افزود: کمیته امداد اسفند امسال 45 ساله شده است و بارِ مقدس ترین ماموریت انقلاب یعنی خدمت به محرومان را طی این سالها به دوش کشیده است.

بختیاری بااشاره به ماموریت های مهم کمیته امداد گفت: در راس این ماموریتها بحث توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای محرومان است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه دارند.

وی افزود: در همین ارستا ایجاد اشتغال پایدار در اولویت برنامه‌های امداد قرار دارد و در برنامه ششم توسعه که ایجاد 70 هزار شغل را برعهده داشتیم توانستیم بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

بختیاری گفت: امسال هم ایجاد 500 هزار شغل را در برنامه داریم و درسال آینده با استفاده از تجربیات به دست آمده باید بتوانیم بیش از این میزان شغل ایجاد کنیم و جشن خودکفایی به اوج خود برسد.

وی افزود: در کنار اشتغالزایی تمرکز ما باید بر خودکفا شدن خانوارهای مددجو باشد و باید اشتغال به نحوی باشد که بتواند به خودکفایی منجر شود.

وی تاکید کرد: سال آینده باید اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) در سطح جامعه به خوبی ملموس باشد.

بختیاری گفت: بر اساس قانون این اختیار را داریم که تا سقف 50 درصد تسهیلات اشتغالزایی را در اختیار غیرمددجویان تا دهک پنجم جامعه قرار دهیم.

رییس کمیته امداد کشور در ادامه به بحث تامین مسکن مددجویان هم اشاره کرد و افزود:در این زمینه چندین تفاهم نامه داریم که تحول جدی در بحث مسکن مددجویان به وجود خواهد آورد.

وی افزود: طبق یکی از این تفاهم نامه‌ها قرار است 40 هزار واحد توسط بسیج سازندگی برای مددجویان احداث شود که تاکنون 23 هزار واحد آن احداث شده و تحویل محرومان شده است.

بختیاری گفت: همچنین تفاهم نامه ای برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی مددجویی با بنیاد مستضعفان به امضا رسانده‌ایم.

بختیاری گفت: در مجموع برنامه داریم تا پایان سال آینده مددجوی بدون مسکن در روستاهای کشور نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما خانه دار کردن خانوارها سه نفره و بالاتر است، اما خانوارها دو نفره را هم اخیرا ابلاغ کرده ایم که ساخت واحد مسکونی برای آنها هم صورت گیرد.

بختیاری گفت: به زودی تکلیف خانوارهای مددجوی تک نفره را هم مشخص می کنیم تا بتوانیم آنها را هم صاحبخانه کنیم.

رییس کمیته امداد کشور گفت: در کنار همه اینها بحث های فرهنگی هم در دستور کار قرار دارد، چرا که انجام سایر اقدامات در زمینه اشتغال و مسکن و ... بدون انجام کارهای فرهنگی عملا بی ثمر است.

وی افزود: در بحث مباحث رهنگی، توانمندسازی و پرهیز از تنبلی در دستور کار قرار دارد و کسی که در میان مددجویان توانایی کار دارد باید وارد عرصه کار و اشتغال شود.

رییس کمیته امداد کشور درادامه با تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت گفت: امروز روز میلاد کسی است که آرامش و قدرت امروزمان را مرهون کمکها و پشتیبانی‌های او هستیم.

وی افزود: دشمنان ما طی این چهل و چند سال دشمنی را در حق ما تمام کردند و از جنگ و تحریم گرفته تا دسیسه و مکر و فریب همه را به کار گرفتند تا این انقلاب اسلامی را به زانو درآوردند و آنچه موجب شده طی این سالها علیرغم این همجمه‌های عظیم هنوز هم کشور با قدرت پیش برود وجود نازنین امام زمانمان و اراده خداوند است.

وی افزود: اما این اراده خداوند و این پشتیبانی امام زمان (عج) تا زمانی خواهد بود که همواره در میدان باشیم و دست روی دست نگذاریم.

بختیاری گفت: رسول خدا (ص) در میدان نبرد دست به دعا برای پیروزی برمی داشتند نه در گوشه خانه، بنابراین همه باید پای کار باشیم و سپس از خداوند امداد بطلبیم.

وی افزود: اگر امروز مشکلاتی در جامعه داریم نباید گردن خدا بیندازیم و باید بدانیم این خود ما هستیم که کوتاهی کرده ایم و هر کس به سهم خود در این زمینه قصور دارد.

رییس کمیته امداد کشور با بیان اینکه صالحان می‌توانند منتظر مصلح باشند، گفت: اگر بخواهیم منتظر امام زمانمان باشیم باید به افرادی صالح تبدیل شویم و باید خودمان را برای ظهور ایشان آماده کنیم.

وی افزود: در روایات مختلف آمده که بالاترین عبادت انتظار ظهور است، اما این انتظار به معنای آماده شدن است و باید انسان از خود شروع کرده و خود را برای ظهور منجی آخرالزمان آماده کند.

وی افزود: یکی از نشانه های منتظران واقعی این است که تغییرات را از خود شروع کرده و خود را صالح کرده و امام زمان (عج) را ناظر بر اعمال خود می بینند.

وی افبزود: این انقلاب به تعبیر امام راحل به انقلاب امام زمانمان وصل می شود و باید خودمان را برای خدمت رسانی در حکومت ایشان از همین حالا آماده کنیم و همه باید بدانیم در حکومت ایشان فقط افرادی که صادقانه و بدون ریا خدمت کنند، جای خواهند داشت.

بختیاری تصریح کرد: به هر میزان که خودمان را صالح کنیم زمان ظهور هم نزدیک خواهد شد و یکی از کارهایی که می تواند به این صالح شدن کمک کند کمک به محرومان است.

وی افزود: بنابراین مسئولیت ما در کمیته امداد که کمک به محرومان است مسئولیت سنگینی است که همه باید برای انجام آن خود را هر روز آماده‌تر کنیم تا بتوانیم با جان و دل به محرومان خدمت کنیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 875839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟